Wiedźmin 4 nie będzie jak Baldur's Gate 3. Polacy stawiają na sprawdzone rozwiązania

Gry
1527V
Wiedźmin 4
Grzegorz Cyga | Dzisiaj, 17:15
PS5 XSX|S PC

Minęło sporo czasu od premiery gier, które zapewniły CD Projekt RED globalną popularność. Dziś polskie studio jest wśród ekip tworzących tytuły, na które spogląda cała branża. Jednak rodzimi twórcy nie ukrywają, że choć mają swój styl, chętnie podpatrują prace innych, aby móc jeszcze bardziej wzbogacić i dopracować powstającego Wiedźmina 4. 

CD Projekt RED pracuje w pocie czoła nad Wiedźminem 4, który z jednej strony ma wprowadzić sporo innowacji w kreacji otwartego świata, a z drugiej być kontynuacją rozwiązań sprawdzonych i cenionych w dotychczasowych produkcjach studia.  Jednocześnie Redzi nie pozostają obojętni na to, co oferuje konkurencja. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Kilka miesięcy temu Adam Badowski i Michał Nowakowski ujawnili, że doceniają pracę Larian Studios i przyznają, że Baldur's Gate III jest dla nich inspiracją. Teraz drugi z wymienionych współprezesów CD Projekt RED rozwinął ten temat w wywiadzie dla PC Gamer. Według Nowakowskiego, twórcy Wiedźmina 4 dążą do poziomu jakości i wykonania zaprezentowanego w ostatnim dziele Larian Studios.

To jest rodzaj gry, jaką tylko oni potrafią stworzyć. Jednak wiele elementów, w tym sposób interakcji ze światem i co to powoduje, z pewnością było dla nas pewną inspiracją.

Jednocześnie przedstawiciel studia jasno dał do zrozumienia, że aby to osiągnąć, CD Projekt RED nie pójdzie drogą Larian Studios, które wprowadziło spore zmiany w kultowej serii Baldur's Gate i Wiedźmin 4 nie zerwie z dotychczasowym wizerunkiem i nie stanie się grą cRPG.

Baldur’s Gate 3 był bardzo inspirujący, ale myślę, że nadal trzymamy się tego, co było w Wiedźminie 3 czy Cyberpunku. Nie chcemy jednak tworzyć kolejnej gry tego typu, tylko z lepszą grafiką. Chcemy innowacji.

CD Projekt RED zamierza rozwijać formułę znaną z Wiedźmina 3: Dziki Gon oraz Cyberpunka 2077 i nie jest to przypadkowa decyzja. Michał Nowakowski dał do zrozumienia, że jest to efekt wniosków wyciągniętych po serii pobocznych tytułów, które miały rozwinąć i otworzyć wiedźmińskie uniwersum na nowe możliwości. 

W pewnym momencie podjęliśmy decyzję, że wewnętrzny zespół musi skupić się na kluczowych, filarowych grach, zamiast tworzyć spin-offy... być może to się jeszcze zmieni, ale w tej chwili, w obecnej strukturze, niekoniecznie chcemy od tego odchodzić.

Źródło: Gamingbolt / PCGamer

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper