Wielkie zmiany w Gothic 1 Remake. Chodzi o podstawowy system gry, jest 9 nowych filmów z gameplayu

Gry
997V
gothic remake
Mateusz Wróbel | Dzisiaj, 11:03
PS5 XSX|S PC

Otwarta komunikacja twórców Gothic 1 Remake przyniosła kolejną porcję szczegółów dotyczących zmian w systemie walki.

Studio podkreśla, że inspirowało się przede wszystkim oryginałem - zamiast kopiować współczesne rozwiązania z innych gier akcji, postawiono na kierunkowe ataki i bardziej realistyczne podejście do starć wręcz. Jednocześnie zespół przyznaje, że po pokazie na Gamescomie oraz premierze Nyras Prologue napłynęło mnóstwo opinii graczy, które ujawniły elementy wymagające dopracowania.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórcy podkreślają, że walka w Gothicu to złożony system, w którym różne typy broni mają oferować odmienne wrażenia, a animacje i tempo ataków zmieniają się wraz ze wzrostem umiejętności bohatera. W projekcie uczestniczy specjalny zespół projektantów, programistów i animatorów skupionych wyłącznie na mechanice walki, a finalne animacje powstają na bazie motion capture profesjonalnych szermierzy. Mimo planów ukończenia systemu przed Gamescomem 2025, część prac nie została zamknięta na czas - głównie dlatego, że odbiór graczy wskazał obszary, które należało gruntownie poprawić.

W efekcie do gry zaimplementowano szereg modyfikacji, które miały już okazję trafić do wersji pokazywanej na PGA w Poznaniu. Zespół skupił się na skróceniu czasów animacji, dopracowaniu płynności ruchu, ulepszeniu kamery oraz wprowadzeniu nowych możliwości przerywania akcji, uników czy finisherów. Twórcy kontynuują też prace nad sztuczną inteligencją przeciwników oraz dobierają, które ataki powinny dać się zablokować, a które mają przechodzić przez obronę. Studio zapowiada dalsze słuchanie społeczności - każda opinia ma pomóc w dopracowaniu kluczowej dla remake’u mechaniki.

Oto zmiany:

Skróciliśmy czasy przygotowania animacji. Usunęliśmy też krótkie zatrzymanie, które w wersji z sierpnia 2025 pojawiało się przy przechodzeniu z ruchu do ataku

Kombosy aktywują się teraz wyłącznie po naciśnięciu właściwego przycisku ataku, a nie dowolnego.

Na poziomach wyższych niż „niewyszkolony” można teraz przerwać akcję unikiem lub blokiem zarówno w fazie przygotowania ataku, jak i po otrzymanym ciosie.

Unik można teraz wykonać także w trakcie blokowania.

Poprawiono kamerę podczas namierzania przeciwnika, dzięki czemu jest bardziej stabilna i czytelna.

Zastąpiono „sunące” po ziemi nogi poprawną animacją ruchu.

Dodano finisery kończące łańcuchy ciosów, które mogą powalać przeciwników.

Niektóre ataki mogą teraz powalić także bohatera.

Dodano nowy zestaw animacji dla poziomu mistrzowskiego w broni dwuręcznej (wcześniej korzystał z animacji poziomu wyszkolony)

Źródło: Steam

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper