Premiera ROG Xbox Ally X to początek! Microsoft zapowiada ważne aktualizacje i chce ulepszać sprzęt

Gry
1504V
To jest Xbox - ROG Ally X
AlbertWokulski | Wczoraj, 07:50
XSX|S PC

Od tego tygodnia możecie przeczytać pierwsze recenzje ROG Xbox Ally i ROG Xbox Ally X, a od wczoraj sprzęt jest dostępny na rynku. Jak się jednak okazuje - to dopiero początek. 

Od środy możecie przeczytać nasze wrażenia z ROG Xbox Ally X, w których Maciej szczegółowo opisuje możliwości „przenośnego Xboksa” i chwali jego wykonanie. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Sprzęt oficjalnie trafił na rynek, ale Microsoft podkreśla, że to dopiero początek nowej ery mobilnego grania. Firma przyznaje, że zarówno ROG Xbox Ally X oraz ROG Xbox Ally, wciąż potrzebują wielu usprawnień, dlatego już zapowiedziano szereg aktualizacji i nowych funkcji, które będą wprowadzane w najbliższych miesiącach. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie Microsoftu:

Wspólnie z ASUS-em, AMD i zespołem Windows jesteśmy zaangażowani w rozwój handheldowego gamingu, kierując się opiniami graczy i współpracą na wielu poziomach. Oznacza to ciągłe ulepszanie wydajności, żywotności baterii, kompatybilności oraz wprowadzanie nowych funkcji dla urządzeń Xbox Ally w nadchodzących miesiącach.

Już wkrótce posiadacze urządzeń z tej serii przetestują Default Game Profiles – funkcję, która automatycznie dopasowuje balans między wydajnością a zużyciem energii, zapewniając płynniejszą rozgrywkę i dłuższy czas pracy na baterii. To jednak dopiero początek. Na początku przyszłego roku planowane są kolejne nowości: ulepszenia dockowania, funkcje oparte na AI (m.in. Automatic Super Resolution oraz automatyczne nagrania highlightów), które zadebiutują w modelu ROG Xbox Ally X.

Microsoft zaznacza również, że część przygotowywanych innowacji będzie dostępna nie tylko dla handheldów, ale dla wszystkich urządzeń z Windows. Użytkownicy już teraz mogą korzystać z ulepszonej nawigacji kontrolerem, Gaming Copilot (Beta) czy zintegrowanej biblioteki gier w aplikacji Xbox. Wkrótce pojawi się też Advanced Shader Delivery (ASD), które usprawni działanie gier na wszystkich platformach korzystających z ekosystemu Windows.

Jak podkreśla Microsoft, przyszłość grania przenośnego jest budowana na wolności Windowsa i mocy Xboksa, a zapowiadane funkcje mają zagwarantować graczom jeszcze bardziej płynne, komfortowe i nowoczesne doświadczenie.

Źródło: Xbox

Komentarze (42)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper