Nintendo Switch 2 jest mocniejszy, niż myślano? Deweloperzy zaskoczeni wydajnością Resident Evil Requiem

Gry
711V
Resident Evil Requiem
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 14:30
PS5 XSX|S NS2 PC

Kiedy firma Capcom ogłosiła, że Resident Evil Requiem trafi także na konsolę Nintendo Switch 2, wielu fanów wyraziło obawy dotyczące wydajności.

Nintendo ma w swoim portfolio zazwyczaj mniej potężne konsole niż konkurencyjne. Jednak nagrania z targów Tokyo Game Show 2025 pokazały, że gra działa na najnowszym sprzęcie Nintendo zaskakująco płynnie.

Dalsza część tekstu pod wideo

W rozmowie z japońskim portalem Famitsu reżyser gry z Capcomu, Koshi Nakanishi, przyznał, że nawet sami deweloperzy byli początkowo zdziwieni, jak dobrze Resident Evil Requiem prezentuje się na Switchu 2. Nakanishi uważa, że duża w tym zasługa silnika RE Engine.

Nakanishi wyjaśnił, że gra została stworzona z myślą o skalowalności, co umożliwiło łatwą optymalizację pod specyfikację Switcha 2.

Pracujemy nad grą, dostosowując różne opcje, aby była kompatybilna z szerokim zakresem specyfikacji, od wysokiej do stosunkowo niskiej. Dzięki temu wersję na Switcha 2 można było zoptymalizować tak płynnie. Nie próbowaliśmy wymusić płynnego działania gry stworzonej dla sprzętu, ponieważ z góry założyliśmy, że będzie działać na różnych platformach. Nawet my byliśmy zdziwieni, gdy zobaczyliśmy, jak pięknie działa. Myślę, że to dzięki ciężkiej pracy zespołu od silnika gry, Resident Evil działa tak płynnie.

Fakt, że gra działa płynnie na nowej konsoli Nintendo, sugeruje, że gracze PC również mogą liczyć na dobrą optymalizację zwłaszcza, że będzie wspierać technologię NVIDIA DLSS 4 Multi Frame Generation oraz path tracing. Prawdopodobnie gra otrzyma wsparcie także dla innych narzędzi do skalowania, takich jak AMD FSR i Intel XeSS, choć nie zostało to jeszcze oficjalnie potwierdzone.

Źródło: wccftech.com

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper