Nowa konsola, stare problemy? Nintendo Switch 2 nie radzi sobie z grami na Unreal Engine 5

Gry
1938V
Nintendo Switch 2 / Mario / pozew
Łukasz Musialik | Wczoraj, 17:00

Zgodnie z najnowszą analizą opublikowaną przez ekspertów od technologii z Digital Foundry, gry stworzone na silniku Unreal Engine 5 na konsoli Nintendo Switch 2 są prawdopodobnie ograniczane przez jej procesor.

Specjaliści wzięli pod lupę takie tytuły jak Cronos: The New Dawn, Fortnite i Split Fiction. Zauważyli, że wszystkie te gry nie wykorzystują kluczowych funkcji silnika UE5, takich jak Lumen (dynamiczne globalne oświetlenie) i Nanite (zaawansowane renderowanie geometrii).

Dalsza część tekstu pod wideo

Fakt, że brakuje ich w tak popularnej grze jak Fortnite jest szczególnie wymowny i sugeruje, że nowa konsola Nintendo nie radzi sobie z silnikiem. Digital Foundry tłumaczy, że to właśnie procesor jest najbardziej wymagającym elementem w konsoli.

Gry takie jak Cronos: The New Dawn czy nadchodzący Borderlands 4 mają problemy z płynnym działaniem nawet na mocniejszym procesorze, jakim jest Ryzen 5 3600, gdzie płynność gry potrafi często mocno zwolnić. Na wolniejszym CPU Switcha 2 problemy z animacją są znacznie częściej widoczne.

Z kolei analiza Fortnite na konsoli Nintendo Switch 2 ujawniła istnienie “stref”, gdzie doładowywane są nowe elementy, po czym następują spadki w płynności. To z kolei sugeruje, że najbardziej wymagające funkcje i możliwości silnika UE5 są dla konsoli Nintendo zbyt dużym obciążeniem. UE5 stworzony został z myślą o PlayStation 5, Xbox Series X/S i PC.

Wygląda na to, że procesor jest najtrudniejszym wyzwaniem dla deweloperów tworzących gry na Nintendo Switch 2. Problemy te nie dotyczą tylko gier na Unreal Engine 5. Elden Ring: Tarnished Edition na Gamescomie również pokazał, że optymalizacja pod kątem CPU nowej konsoli jest niezbędna, aby zapewnić satysfakcjonującą płynność rozgrywki.

Źródło: Digital Foundry

Komentarze (37)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper