Interplay obawiał się pozwu od EA po wydaniu Fallouta. Brian Fargo zdradza kulisy

Brian Fargo, współzałożyciel studia Interplay, ujawnił w niedawnym wywiadzie, że kultowy Fallout z 1997 roku był w rzeczywistości duchową kontynuacją gry Wasteland wydanej w 1988 roku przez Electronic Arts.
Choć obie gry stworzyli ci sami deweloperzy, Wasteland ukazał się pod szyldem EA, a Fallout został w pełni opracowany i wydany przez Interplay.
Fargo zdradził, że podczas prac nad Falloutem zespół zrobił wszystko, by uniknąć pozwu ze strony Electronic Arts, mimo oczywistych podobieństw i inspiracji. Jak wspomniał:




Fallout to kontynuacja Wasteland, ale ludzie często nie znają tej historii. Dlatego też zmieniliśmy wiele rzeczy, żeby nie zostać pozwanym – nawet jeśli gra kończyła się słowami "Twoje życie kończy się na pustkowiu”.
W wywiadzie Fargo opowiedział również o ewolucji systemów RPG, które zaczęły się od prostych gier jak Tunnels & Trolls, przez bardziej złożone podejście w Wasteland, aż po dojrzałą, umiejętnościową mechanikę Fallouta.
Z dumą mówił o genezie serii, która ukształtowała jego karierę i na której wiele się nauczył.