Halo Infinite mogło wyglądać inaczej. Dlaczego twórcy nie postawili na Unreal Engine?

Gry
501V
Halo: Combat Evolved
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 16:00
XSX|S PC XONE

Halo Infinite mogło powstać na Unreal Engine, a kulisy decyzji 343 Industries zostały ujawnione – deweloperzy postawili na autorski Slipspace Engine, mimo presji zespołu artystycznego i groźby masowych odejść.

W 2017 roku 343 Industries rozważało przejście na Unreal Engine podczas prac nad Halo Infinite. Decyzja ta była wynikiem burzliwych dyskusji wewnątrz studia, a nawet groźby odejścia całego zespołu artystycznego, jeśli nie zostaną rozważone alternatywy dla autorskiego silnika.

Dalsza część tekstu pod wideo


Deweloperzy odwiedzili studio The Coalition, gdzie przez dwa dni analizowali możliwości Unreal Engine. Wnioski z tej wizyty pokazały, że choć silnik Epica oferuje przewagę w niektórych aspektach, Slipspace Engine okazał się bardziej zaawansowany w innych kluczowych obszarach.

Jednym z głównych argumentów przeciwko zmianie była konieczność przebudowy całej gry od podstaw, co mogłoby zająć nawet dwa lata i znacząco opóźnić premierę tytułu.

Ostateczna decyzja zapadła w drodze głosowania – aż 85% kadry kierowniczej opowiedziało się za pozostaniem przy Slipspace Engine. Zadecydowały względy techniczne oraz chęć zachowania pierwotnej wizji gry.

Mimo że kolejne odsłony Halo powstają już na Unreal Engine 5, a Slipspace Engine przeszedł do historii, to kulisy tej decyzji rzucają nowe światło na proces twórczy w 343 Industries i przyszłość kultowej serii.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Halo Infinite.

Źródło: wccftech.com

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper