Gra miała podbić rynek strzelanek, ale... „wraca do bety”. Twórcy przyznają się do błędu

Nie zawsze szybka premiera pozwala odnieść oczekiwany sukces. Twórcy ze studia 1047 Games przyznali się do błędu i wracają do pracy nad grą.
7 czerwca odbyła się premiera Splitgate 2. Tytuł trafił jednocześnie na pięć platform (PS5, XSX|S, PS4, XOne, PC), ale deweloperzy w tym wypadku nie mogli mówić o wielkim sukcesie. W rezultacie zespół podjął zaskakującą decyzję.
Studio zaskoczyło wczoraj graczy bardzo szczerą wiadomością. Deweloperzy potwierdzili, że Splitgate 2 nie spełniło oczekiwań, ale projekt nie umrze – zamiast tego zespół postanowił wrócić do bety, by móc pracować nad ulepszeniem wszystkich elementów strzelanki.




Wierzymy w Splitgate 2. Ta gra znaczy dla nas wszystko - była naszym życiem przez prawie 10 lat, zaczynając w naszym pokoju w akademiku i jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek zaangażowani w dostarczanie niesamowitych wrażeń, na które zasługujecie.
Słyszeliśmy wasze opinie i zgadzamy się z wami: wystartowaliśmy zbyt wcześnie. Mieliśmy ambitne cele związane z Splitgate 2 i w naszym podekscytowaniu, aby podzielić się nim z wami, ugryźliśmy więcej, niż mogliśmy przeżuć. Pośpieszyliśmy się z niektórymi funkcjami, popełniliśmy kilka głupich błędów, a co najważniejsze - nie daliśmy wam dopracowanego, wypełnionego portalami chaosu, który pokochaliście.
Wracamy więc do wersji beta. Do początku przyszłego roku nie będziemy się wychylać, przebudowując główne części gry, aby uchwycić ducha tego, co uczyniło Splitgate wyjątkowym. Oznacza to przeprojektowanie progresji od podstaw, dodanie większej liczby portali do naszych map, uproszczenie monetyzacji, ponowne skupienie się na klasycznych trybach gry, o które prosiliście, i nie tylko, o czym wkrótce się podzielimy.
Deweloperzy postanowili powrócić do bety, by w spokoju pracować nad tytułem – pozwoli to poprawić główne doświadczenie. Studio zdaje sobie sprawę, że tytuł zadebiutował za szybko, ale teraz twórcy chcą go naprawić.
Teraz bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy Waszej pomocy. Wracamy nie tylko do naszych korzeni w tym, co tworzymy, ale także w tym, jak to tworzymy - z wami. Oznacza to więcej playtestów, więcej ankiet, więcej słuchania i naprawdę stawianie społeczności na pierwszym miejscu. Naszym celem jest połączenie DNA pierwszej gry z najlepszymi ulepszeniami z drugiej.
Studio potwierdziło, że musi zwolnić część zespołu, ponieważ teraz deweloperzy muszą skupić się na innych aspektach produkcji. Jednocześnie zostaną wyłączone serwery pierwszego Splitgate.
Starając się zatrzymać jak najwięcej członków zespołu, za miesiąc wyłączymy również serwery OG Splitgate. Chociaż chcielibyśmy utrzymać serwery online w nieskończoność, kosztowało nas to setki tysięcy dolarów w ciągu ostatnich kilku lat i musimy nadać priorytet naszemu zespołowi. Podobnie jak my, wiemy, że ta gra wiele znaczy dla wielu z was, więc badamy możliwość wspierania meczów offline lub peer-to-peer. A kiedy wrócimy, planujemy mieć dedykowane doświadczenie w Splitgate 2, które spełni obietnicę oryginału.
Splitgate 2 pozostanie grywalne, a twórcy w najbliższych miesiącach zajmą się oczekiwanymi poprawkami.