Donkey Kong Bananza to benchmark Nintendo Switch 2. Gra nie pokazałaby pełni możliwości na poprzedniej konsoli

Gry
3892V
Donkey Kong Bananza #11
Grzegorz Cyga | 10.07, 19:47
NS2

Donkey Kong Bananza to jedna z największych ekskluzywnych dla Nintendo Switch 2 nowości w najbliższym czasie. Gra zapowiada się zjawiskowo, co jest zasługą nie tylko tego, że stworzył ją zespół odpowiedzialny za Super Mario Odyssey, ale przede wszystkim to, iż tytuł nie ukazał się na poprzednią konsolę, mimo iż pierwotnie miał na nią trafić. 

Donkey Kong Bananza przykuwa uwagę praktycznie od pierwszej zapowiedzi. Okazuje się, że nie jest to jedynie zasługa tego, że jest to nowa produkcja z gorylem od wielu lat czy tego, że zyskał nowe umiejętności

Dalsza część tekstu pod wideo

Debiutująca 17 lipca gra wyróżnia się tym, że twórcy zdecydowali, że rozgrywka będzie opierać się na niszczeniu środowiska. Producent gry, Kenta Motokura w wywiadzie dla IGN wyznał, że aby można było to uzyskać na hybrydowej konsoli dewloperzy zdecydowali, że lokacje będą zbudowane z wokseli. Dzięki temu zrealizowano założenie, wokół którego stworzono całą grę.

Gracze mają niszczyć część mapy, aby zdobyć nagrodę, a następnie przechodzić do kolejnej planszy i powtarzać czynność. Zdaniem Motokury chęć zachowania ciągłej destrukcji sprawiła, że zrezygnowano z pierwszego Nintendo Switcha, na którego pierwotnie miał wyjść Donkey Kong Bananza i zdecydowano się wydać grę na Switchu 2. Tym bardziej że nowa konsola Nintendo jest nie tylko mocniejsza, ale i bogatsza o funkcję, które zainteresowały twórców.

To pozwoliło nam zaangażować się w tworzenie naprawdę niezwykle bogatej różnorodności materiałów i bardzo dużych zmian w środowisku na nowym sprzęcie. A skoro zniszczenie jest rdzeniem rozgrywki, jednym z naprawdę ważnych momentów, które chcieliśmy zachować, był moment, w którym gracz patrzy na fragment terenu i myśli: czy mogę to zniszczyć? To tworzy bardzo ważną niespodziankę, która ma na niego duży wpływ, a to właśnie to, co najlepiej było zrobić na Switchu 2.

Ale myślę, że to nie tylko moc obliczeniowa Switcha 2 nas przyciągnęła i dała nam kilka interesujących możliwości. Samo urządzenie oferowało też takie funkcje, jak sterowanie myszą, którego można używać w trybie kooperacji, aby drugi gracz mógł kontrolować wokalne ataki Pauline, czy tryb DK Artist, w którym można rzeźbić duży zestaw wokseli.

Źródło: Gamingbolt / IGN

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper