Twórcy The Alters reagują na kontrowersje. Mamy oświadczenie

Gry
4950V
The Alters - wersje Jana Dolskiego
Grzegorz Cyga | Wczoraj, 18:08
PS5 XSX|S PC

Wokół The Alters zaczęły powstawać kontrowersje. 11 bit Studios już się do nich odniosło.

Niedawno na światło dzienne wypłynęła sprawa, że w The Alters odkryto ślady użycia sztucznej inteligencji do przygotowania tłumaczeń w kilku wersjach językowych. Sytuacja dotarła już do twórców i ci nie pozostali na nią obojętni.

Dalsza część tekstu pod wideo

Odpowiedzialne za stworzenie gry polskie studio opublikowało długie oświadczenie dotyczące problemu, który zaczął nabierać rozgłosu. 11 bit Studios przyznało, że obecny w grze komunikat wygenerowany przez AI to część materiałów tymczasowych, które nigdy nie miały trafić do produktu końcowego.

Komunikat, który został odkryty przez fanów to placeholder, który przez przypadek pozostał w grze. Deweloperzy obiecali zaktualizowanie gry i wyeliminowanie wpadki. Ponadto ujawnili, że do tej sytuacji doszło, ponieważ studio nie uczestniczyło w procesie tłumaczenia.

Kilka licencjonowanych filmów, które altersi mogą oglądać w strefie socjalnej bazy, zostało dodanych na końcowym etapie deweloperskim. Chociaż były one produkowane zewnętrznie, nasz zespół nie był zaangażowany w proces twórczy, a wymagały one dodatkowych tłumaczeń w ostatniej chwili. Z powodu ekstremalnych ograniczeń czasowych zdecydowaliśmy się nie angażować naszych partnerów do tłumaczeń i zleciliśmy lokalizację tych filmów za pomocą AI, aby były gotowe na premierę. Zawsze naszym zamiarem było zaangażowanie naszych zaufanych agencji tłumaczeniowych po premierze, w ramach naszej poprawki lokalizacyjnej, aby zapewnić, że te teksty zostaną przetłumaczone z taką samą starannością i jakością, jak reszta gry. Ten proces jest już w toku, a zaktualizowane tłumaczenia są implementowane.

11 bit Studios twierdzi, że zdecydowano się skorzystać ze sztucznej inteligencji z uwagi na to, że przygotowano masę tekstu, przez co proces lokalizacji był wymagający i trudny do zrealizowania na odpowiednim poziomie na czas. 

Aby dać wam lepsze zrozumienie, jak małą część ogólnego zakresu warstwy narracyjnej gry stanowią, te kilka zewnętrznych filmów to około 10 tysięcy słów z 3,4 miliona w sumie we wszystkich językach w grze, czyli zaledwie 0,3% całego tekstu. Alternatywą było wydanie tych konkretnych dialogów tylko w języku angielskim, co, jak sądziliśmy, byłoby gorszym doświadczeniem dla osób nieznających angielskiego. Z perspektywy czasu przyznajemy, że była to zła decyzja. Co więcej, niezależnie od tego, co byśmy zdecydowali, powinniśmy byli po prostu was o tym poinformować.

W miarę ewolucji narzędzi AI, stawiają one nowe wyzwania i stwarzają nowe możliwości w tworzeniu gier. Aktywnie dostosowujemy nasze wewnętrzne procesy do tej rzeczywistości. Przede wszystkim jednak pozostajemy zaangażowani w przejrzystość w sposobie tworzenia naszych gier. Doceniamy Wasze zrozumienie i dalsze wsparcie, gdy pracujemy nad osiągnięciem tego celu.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Alters.

Źródło: X.com / Twitter

Komentarze (40)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper