Smartfony z mocą konsol? Sprawdźcie, jak wygląda ASR w akcji

Gry
773V
Gra
Łukasz Musialik | 03.06, 16:36
PS5 XSX|S NS2 PC NS PS4 XONE Mobile

Epic Games zamierza wykorzystać przełomową technologię Arm Accuracy Super Resolution (ASR) w swoim kultowym Battle Royale – Fortnite. Ten zaawansowany system upscalingu obiecuje lepszą wydajność, płynniejszą rozgrywkę i mniejsze zużycie baterii na urządzeniach mobilnych. 

Arm Accuracy Super Resolution (ASR), zaprezentowana przez brytyjską firmę Arm w lipcu 2024, zostanie zintegrowana z Fortnite poprzez wtyczkę do Unreal Engine 5. Technologia ta, oparta na FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2) od AMD, wykorzystuje Contrast-Adaptive Sharpening, by zachować detale otoczenia przy jednoczesnym obniżeniu obciążenia graficznego. 

Dalsza część tekstu pod wideo

undefined

Dzięki temu gracze na urządzeniach iOS i Android mogą liczyć na płynniejszą rozgrywkę i mniejsze zużycie energii, bez zauważalnych zmian w jakości grafiki. Data wprowadzenia ASR nie została jeszcze potwierdzona, ale Epic Games zapowiada, że pojawi się „wkrótce”.

ASR nie koncentruje się na poprawie jakości wizualnej, lecz na optymalizacji wydajności. Renderując obrazy w niższej rozdzielczości i skalując je do wyższej, technologia zmniejsza obciążenie GPU, co przekłada się na wyższe FPS-y, mniejsze nagrzewanie urządzeń i dłuższą żywotność baterii. 

W testach na urządzeniu z GPU Arm Immortalis-G720 przy rozdzielczości 2800×1260, ASR zwiększył liczbę klatek na sekundę o 53%, zachowując detale wizualne. Wtyczka dla Unreal Engine 5.3, 5.4 i 5.5 jest już dostępna, a wkrótce pojawi się także dla Unity, co otwiera drzwi do szerszego zastosowania w grach mobilnych. Czekamy na więcej szczegółów o wdrożeniu ASR w Fortnite.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.

Źródło: VideoCardz

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper