GTA 6 to prawdziwy next-gen. Fani i były pracownik Rockstara uważają, że nowy zwiastun uzasadnia opóźnienie

Gry
1042V
GTA 6 Vice City
Grzegorz Cyga | Wczoraj, 13:05
PS5 XSX|S

Fani i były twórca GTA 5 są przekonani, że Rockstar Games dostarczy tytuł, który pokaże, jaki tak naprawdę potencjał drzemie w obecnych konsolach. Już zwiastun GTA 6 pokazuje jakość, jaką dotąd nie widziano. 

Niedawno Rockstar Games udostępnił drugi zwiastun GTA 6. Chociaż gra wciąż jest w produkcji, już teraz można zauważyć wyraźny skok jakościowy względem pierwszej zapowiedzi. Jest on tak duży, że część osób nie wierzyło, że tak gra może wyglądać na aktualnych sprzętach do grania. Jednak jej autorzy nie tylko umieścili w zwiastunie stosowną informację, ale i publicznie potwierdzili, że zaprezentowane materiały pochodzą z wersji na PlayStation 5

Dalsza część tekstu pod wideo

Mimo to wszyscy analizują trailer pod każdym możliwym kątem, a nawet porównują z ostatnią odsłoną serii, która trafiła na rynek 12 lat temu. Zwiastunowi przyjrzeli się, chociażby specjaliści z Digital Foundry, którzy nie tylko wyróżnili aspekty techniczne, ale i określili, czy produkcja może działać w 60 klatkach na sekundę. To z kolei już kilka miesięcy temu ustalił były pracownik Rockstara, który ponownie zabrał głos na temat nowej gry. 

Animator Mike York, który w latach 2012-2017 pracował przy GTA 5 i Red Dead Redemption 2 nie tylko wciąż pracuje w branży, ale i prowadzi kanał w serwisie Youtube. Na swoim profilu York Street Gaming zorganizował transmisję, na której reagował i analizował nowy materiał z wyczekiwanej produkcji i doszedł do bardzo ciekawych wniosków.

Twórca nie tylko zwrócił uwagę na pomniejsze detale, które nie są możliwe do dostrzeżenia w pierwszej chwili, ale też wskazał, dlaczego nowy zwiastun tak bardzo różni się jakością od pierwszego.

Zaczynają naprawdę skupiać się na zmianie wielu rzeczy i przerabianiu wszystkich świateł, ponieważ znaleźli nową metodę, może na tworzenie oświetlenia, odbić i wszystkich różnych rzeczy związanych ze śledzeniem promieni. To czasami może zostać przerobione i to może spowodować opóźnienie, prawda? Dlatego gra może zostać przełożona, bo jak wyjaśniłem wcześniej w moim filmie, czasem podejmowane są pewne decyzje, które zmieniają kierunek gry, i wygląda na to, że oświetlenie jest zdecydowanie jedną z nich. Zrobili coś z nim.

York uważa również, że materiał pokazuje, dlaczego na jego udostępnienie trzeba było czekać aż półtora roku, a premiera została przełożona na 2026 rok, więc gra ukaże się niemal 13 lat po Grand Theft Auto V. 

Jeśli chcesz czegoś wysokiej jakości, to wymaga czasu. Niezależnie od tego, czy zajmie to 13, 15 lat, kiedy starasz się zrobić coś tak realnego i po drodze odkrywasz nowe sekrety. Czasami podczas produkcji odkrywasz coś, co zmienia wszystko, a tutaj może to być oświetlenie. Mówią „O nie”, odkryli, jak rozwiązać tę nową rzecz, aby oświetlenie wyglądało o wiele lepiej, a potem po prostu wyciskają z tego maksimum.

Co więcej, w mediach społecznościowych na ten temat również pojawiły się dyskusje. Część internautów nie tylko podziela poglądy byłego pracownika Rockstar Games, ale też jest zdania, że GTA 6 jest pierwszym prawdziwym pokazem możliwości aktualnych konsol. 

GTA 6 nie jest zbyt zaawansowane jak na tę generację, większość studiów po prostu nie próbowała dokonać żadnych postępów w tej generacji ani dorównać potencjałowi obecnych konsol

Po prostu nie ma zbyt wielu dużych studiów, które naprawdę naciskają na techniczną stronę rzeczy i nie stworzyły jeszcze gry na obecną generację. Wiedźmin 4 i Intergalactic prawdopodobnie będą równie imponujące, gdy w końcu wyjdą.

To, że trzeba było GTA 6, aby w pełni wykorzystać nową generację jest dla mnie naprawdę zabawne. 

Źródło: Gamesradar.com / X

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper