Czy GTA 6 może działać w 60 fps? Digital Foundry opublikowało analizę

To była tylko kwestia czasu. Rockstar Games opublikowało zwiastun z rozgrywką GTA 6, więc Digital Foundry wzięło na warsztat materiał, który notuje wyjątkowe liczby.
Wczoraj Rockstar wydało oświadczenie, w którym potwierdziło, że najnowszy materiał GTA 6 został przygotowany na PS5, ponieważ gracze nie wierzą w jakość produkcji. Digital Foundry postanowiło sprawdzić ujęcia i dziennikarze są pod wrażeniem.
Digital Foundry potwierdza, że materiał może działać na bazowym PS5. Twórcy korzystają z przestrzennego upscallera i choć produkcja ma oferować liczbę pikseli na poziomie 1440p, ale letterbox sprawia, że ostatecznie jest to 2560x1152p.




John, Oliver i Alex z Digital Foundry nie ukrywają, że „poziom wizualnych osiągnięć jest po prostu zdumiewający jak na grę obecnej generacji”, jednak Alex wspomina, że wiele bardzo drobnych szczegółów, które widzimy na materiale nie będą dostępne w rozgrywce.
Digital Foundry bierze na warsztat rozdzielczość i jakość obrazu, wspomina o globalnym oświetleniu z ray tracingiem czy też odbiciach w RT. Istotnym szczegółem analizy jest również renderowanie postaci i włosów.
Czy jednak GTA 6 może działać na konsolach w 60 klatkach? Trójka specjalistów z Digital Foundry podkreśla, że niestety nie. 30 fps to jedyna opcja, na jaką mogą liczyć gracze... choć jeden z pracowników DF wspomina, że w produkcji może pojawić się tryb 40 klatek.
Digital Foundry jest również przekonane, że „GTA 6 jest za duże na Switcha 2”. Gra nie ma szans, by zadziałać na konsoli Nintendo i tutaj niestety nie możemy liczyć na cud.