Avowed nie jest grą z otwartym światem. Obsidian Entertainment wyznaczy graczom granice

Gry
3591V
Avowed - walka na otwartej przestrzeni
Grzegorz Cyga | 24.01, 22:30
XSX|S PC

Avowed to nowa gra Obsidian Entertainment, która ma dać graczom wolność, ale nie całkowitą. Twórcy podjęli ważną decyzję w kwestii kreacji świata. 

Już 18 lutego Obsidian Entertainment zaprosi graczy do znanego z Pillars of Eternity świata, Eory. Jednak z powodu świadomego wyboru twórców, może on zaskoczyć część osób.

Dalsza część tekstu pod wideo

Chociaż nadchodząca produkcja to RPG, który ma zapewnić sporo swobody w wykonywaniu zadań, wchodzenia w relacje z innymi i poznawania okolicy, to jak twierdzi jeden z deweloperów, Berto Ritger, Avowed nie będzie posiadać otwartego świata

Wiemy z grubsza, co zrobiłeś, zanim przeszedłeś do następnej rzeczy. To wciąż bardzo otwarta struktura w tych strefach, gdzie w większości możesz robić, co chcesz, ale nie jest to jeden ciągły obszar, w którym możesz być gdziekolwiek w dowolnym momencie.

Eora będzie krainą podzieloną na duże, określone strefy, ponieważ według dyrektora ds. regionu oraz projektantki fabuły, Kate Dollarhyde w otwartym świecie trudno jest utrzymać tempo rozgrywki. 

Nigdy nie wiesz, gdzie jest gracz i co robi w danym momencie. Tak więc posiadanie tych stref, które następują po sobie, oznacza, że zawsze wiemy, co zrobiłeś na danym etapie. Może nie chodzi o to, jakie zadania poboczne wykonałeś, ale zawsze wiemy, że właśnie miałeś to [główne] doświadczenie.

Twórczyni zdradziła też, czym się kierowała, tworząc narrację w grze. 

Zawsze staram się pozostawić graczowi jak najwięcej do odkrycia. Kiedy świat jest łatwy do przyswojenia i przekazany graczowi, zostaje pozbawiony tajemniczości, ponieważ ma mniej do odkrycia. Chcemy, aby treść była czytelna, aby gracze wiedzieli, co się dzieje i jak przechodzić zadania, ale nie chcę, aby prawidłowa odpowiedź była za każdym razem oczywista. To jak rozmowa między nami, projektantami, a graczem. Dajemy Ci platformę do rozmowy z nami. Chcemy, abyś angażował się w rozmowę w takim samym stopniu, w jaki my się w nią angażujemy. Zapewniamy do tego narzędzia, ale zostawiamy ci przestrzeń do grania tak, jak chcesz.

Mimo że wykreowany świat postawi wyraźne granice, to gracze mają otrzymać znacznie większą swobodę w podejmowaniu decyzji. 

Istnieją wybory, których możesz dokonać, i konsekwencje działań, które możesz lub nie, podjąć, niezależnie od tego, czy są one prognozowane, czy nie, które będą miały wpływ na przyszłość całych osiedli, pojedynczych ludzi, grup ludzi – w zasadzie całego spektrum.

Dollarhyde ujawniła, że wybory zostały podzielone na krótko, średnio i długoterminowe. Te pierwsze dotyczą tego, jak poprowadzone zostaną rozmowy z NPC-ami, średnioterminowe mogą wpłynąć na rezultat wykonywanego zadania, a długoterminowe będą mieć przełożenie na wiele questów, a nawet całą grę. 

Za każdym razem, gdy zabieramy się za projektowanie ścieżki krytycznej, historii regionów i zadań pobocznych, zawsze myślimy w kategoriach krótko-, średnio- i długoterminowych wyborów. Zastanawianie się, jak to wszystko ze sobą współgra, staje się nieco skomplikowane, ale na szczęście projekt jest iteracyjny. 

Z kolei reżyserka gry, Carrie Patel chciała, aby nie konsekwencje wyborów nie wydawały się przewidywalne.

Jeśli każdy wybór i wynik jest całkowicie przewidywalny, niekoniecznie jest to satysfakcjonujące, ponieważ tęsknisz za tą nowością. Ale jeśli wydaje się, że wszystko wychodzi znikąd, to może być irytujące. Jako gracz jesteś bohaterem historii, a my chcemy, aby wyniki i konsekwencje wydawały się zasłużone. Doskonalimy to poprzez wiele iteracji i wewnętrznych testów, aby mieć pewność, że przewidujemy wybory, zwłaszcza te duże, i ich konsekwencje.

Dla nas wybór i konsekwencja nie dotyczą każdej pojedynczej rzecz, którą robisz, wpływa na śmierć cieplną wszechświata; chodzi o to, aby wszystko było wiarygodnie zbudowane. To jest ta różnorodność, pod kątem skali twoich konsekwencji i czasowego horyzontu, w którym widzisz te konsekwencje. Zrealizowanie ich w sposób, który jest wiarygodny, ale także zaskakujący, czasami sprawia, że doświadczenie wydaje się świeże i zachęca graczy do dalszego kopania i sprawdzania, co znajdą.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Avowed.

Źródło: Xbox Wire

Komentarze (58)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper