Capcom stawia na generatywną AI! Tworzenie gier nabiera tempa
 
                                        Capcom ujawnił, że wykorzystuje narzędzia oparte na generatywnej sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier wideo.
Kazuki Abe, dyrektor techniczny odpowiedzialny za tytuły jak Monster Hunter: World, opracował system generatywnej AI, który przyspiesza projektowanie elementów środowiska.
Dotychczas proces wymagał stworzenia setek tysięcy unikalnych koncepcji dla obiektów. Nowe narzędzia AI, zbudowane w oparciu o modele Google Gemini Pro i Imagen, pozwalają na automatyczne generowanie projektów, opisów i ilustracji.
 
     
     
     
    Prototypowe rozwiązanie już otrzymało pozytywne opinie wewnętrznych zespołów deweloperskich. Kluczową zaletą jest znaczne obniżenie kosztów oraz przyspieszenie procesu produkcyjnego. Capcom zastrzega jednak, że kluczowe aspekty projektowania - takie jak gameplay, fabuła czy design postaci - pozostaną w rękach ludzi.
Eksperci różnie oceniają tę innowację, wskazując zarówno na jej potencjał, jak i możliwe zagrożenia dla rynku gier wideo. Z pewnością odbije się to czkawką i kolejną falą zwolnień pracowników w najbliższym czasie.
 
                             
                             
                             
                                         
                            