Sprzedaż w USA - PlayStation 4 i Battlefield: Hardline na czele

Otrzymaliśmy oficjalne wyniki sprzedaży gier wideo oraz konsol ze Stanów Zjednoczonych. Z przedstawionych danych na pewno są zadowoleni włodarze Electronic Arts oraz szefowie Sony.
Dominacja Nowego 3DS-a nie trwała długo. Konsola Nintendo nie jest już najchętniej kupowanym urządzeniem w Ameryce, a nowym liderem jest PlayStation 4. NPD oczywiście nie podało dokładnych danych, ale otrzymaliśmy informacje, że sprzedaż urządzeń spadła o 9% względem marca ubiegłego roku.
Przedstawiciele NPD nie zdradzili szczegółów sprzedaży konsol Microsoftu, ale wiemy, że Xbox One nadal wyprzedza sprzedaż Xboksa 360 porównując na ten sam okres życia.




W zestawieniu gier można znaleźć kilka ciekawostek – mieszkańcy Stanów Zjednoczonych najchętniej kupowali Battlefield: Hardline, ale ten tytuł zadebiutował aż na pięciu platformach.
Warto na pewno zwrócić uwagę na wyniki ekskluzywnych projektów – Bloodborne oraz Mario Party 10. Obie pozycje zadebiutowały tylko na jednej konsoli, ale mimo to potrafiły znaleźć się w czołówce.
W przypadku Bloodborne gra zaliczyła bardzo udany początek, ale nie tak dobry jak inFamous: Second Son – tytuł From Software jest aktualnie na drugim miejscu w zestawieniu najlepszych premier na PlayStation 4.
Należy również zerknąć na rezultaty odgrzewanego mięska – Amerykanie chętnie sięgali po odpicowane Borderlandsy oraz odświeżone Type-0.
Sprzedaż gier:
- 1. Battlefield: Hardline (Xbox One, PlayStation 4, 360, PS3, PC)
- 2. Bloodborne (PS4)
- 3. (Xbox One, PS4, 360, PS3)
- 4. Mario Party 10 (Wii U) *
- 5. Call of Duty: Advanced Warfare (PS4, Xbox One, 360, PS3, PC)
- 6. MLB 15 The Show (PS4, PS3)
- 7. Minecraft (360, PS3, Xbox One, PS4)
- 8. NBA 2K15 (PS4, Xbox One, 360, PS3, PC)
- 9. Borderlands: The Handsome Collection (PS4, Xbox One)
- 10. (PS4, Xbox One)
* - Nintendo podało, że sprzedano 290 000 egzemplarzy produkcji (cyfra + pudło).