Twórcy Alana Wake'a anulowali jedną z gier. Remedy zmienia plany

Gry
1278V
Alan Wake 2
Mateusz Kucharski | 07.05, 12:25

Remedy przekazało właśnie zaskakującą informację. Firma postanowiła zrezygnować z rozwijania jednego ze swoich aktualnych projektów.

Finowie mają ostatnio ręce pełne roboty. Twórcy Alana Wake'a i Control rozwijają kilka projektów jednocześnie, które w przyszłości trafić mają na rynek. Teraz wiemy, że jeden z nich nie zostanie ukończony. Studio poinformowało o jego anulowaniu. Wiadomość z pewnością zasmuci niektórych graczy, choć zwolennicy gier singleplayer nie będą narzekać.

Dalsza część tekstu pod wideo

Mowa o projekcie Kestrel, który wcześniej znany był jako Project Vanguard. Gra była tworzona we współpracy z chińskim gigantem - Tencentem. Początkowo miała to być darmowa przygoda dla wielu graczy, lecz w listopadzie 2023 ogłoszono, że będzie to produkcja premium. Project Kestrel tworzony był przez stosunkowo niewielki zespół, lecz owa gra nie opuściła jeszcze fazy koncepcyjnej. 

Remedy nie ukrywa powodu swojej decyzji. Miała nią być chęć skupienia się na innych grach z portfolio firmy. Najwidoczniej Project Kestrel nie rokował zbyt dobrze, dlatego zdecydowano się na zakończenie jego rozwoju. Firma wciąż ma bardzo ambitne plany. Max Payne 1+2 Remake wkroczył niedawno w fazę pełnej produkcji. Oprócz tego, Remedy tworzy dwie gry z uniwersum Control. Jedną z nich jest Project Condor, gra-usługa, której akcja toczyć się będzie w Najstarszej Siedzibie (kooperacja). W planach jest również bezpośrednia kontynuacja w postaci Control 2.

Studio podkreśla jednak, że anulowanie Project Kestrel nie będzie skutkowało zwolnieniami w firmie. Pracownicy zostaną oddelegowani do pozostałych projektów. W tym temacie wypowiedział się prezes Remedy Entertainment - Tero Virtala.

Kestrel był naprawdę obiecujący, ale projekt wciąż znajdował się we wczesnym etapie koncepcyjnym. Nasze inne projekty są zaawansowane i przechodzą do kolejnych etapów rozwoju, a zwiększenie uwagi na nich zapewni nam korzyści. Przeniesiemy utalentowanych deweloperów Kestrel do innych projektów gier. [...] Chociaż zdecydowaliśmy się przerwać projekt dla szerszych korzyści, nasz zespół wykonał dobrą pracę i dostarczył nam cennych doświadczeń. Chciałbym również podziękować Tencentowi za dotychczasowe partnerstwo.

Źródło: Remedy

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper