PlayStation ugięło się pod naporem graczy! Helldivers 2 nie będzie wymuszało łączenia kont

Gry
8042V
Helldivers 2 new content march 2024
Iza Łęcka | 06.05, 09:55

Helldivers 2 jest jedną z najlepiej sprzedających się gier 2024 roku i dla wielu jedną z największych niespodzianek. Wygląda na to, że zdecydowany opór społeczności przyniósł skutek - Sony zmieniło zdanie.

W ostatnich dniach na dobre wybuchła burza związana z najnowszą produkcją Arrowhead Game Studios i połączeniem kont Steam oraz PSN. Po ogromnej fali krytyki szef studia przeprosił i zapewnił, że będzie próbował odzyskać zaufanie społeczności. Na tym problemy jednak się nie skoczyły, bowiem w dalszym kroku wielu uczestników zostało odciętych od serwerów – tytuł nie jest dostępny w 177 krajach w związku z decyzją Sony i brakiem dostępu do PlayStation Network. Część użytkowników zdecydowała się na zwrot produkcji, który był akceptowany na platformie Valve.

Dalsza część tekstu pod wideo

Głośną sprawę skomentował szef Arrowhead Game Studios, który nie ukrywa, że sytuacja stanowi nie lada wyzwanie dla całego zespołu oraz odciska piętno na strzelance. Deweloperzy przez kilka lat rozwijali grę, zebrali mnóstwo pochwał od społeczności, dla wielu to najlepsza kooperacyjna produkcja od lat, a wszystko zostało zniszczone przez decyzję wydawcy.

Twórca jeszcze wczoraj przyznał, że prowadzi rozmowy z włodarzami PlayStation w sprawie rozwiązania problemu, ale  oburzenie graczy zostało dostrzeżone. Niestety, ostateczny głos ma Sony, więc Arrowhead Game Studios musi czekać na pozytywne rozwiązanie sprawy.

Czy to jest ten moment, aby tweetować „Co? Wy nie macie telefonów?”.

Mówiąc poważnie: rozmawiamy z PlayStation o rozwiązaniach, zwłaszcza dla krajów spoza PSN. Wasz głos został usłyszany, a ja robię wszystko, co w mojej mocy, by przemawiać w imieniu społeczności - ale nie mam ostatecznego głosu.

Następnie deweloper potwierdził, że umowa na stworzenie Helldivers 2 została podpisana 8 lat temu i na pewnym etapie rozmów Sony wymagało połączenia kont PlayStation ze Steam. Z powodu dużego zainteresowania grą, twórcy początkowo nie stosowali się do tego wymogu, ale gdy sytuacja na serwerach została opanowana, japońska korporacja powróciła do tematu połączenia.

Dziękuję za pytania.

Podpisaliśmy umowę HD2 8 lat temu. Nie określa ona szczegółów takich jak łączenie kont.

Podczas rozwoju zawsze pojawiają się wymagania ze strony wydawców. To było jedno z nich.

Omówiliśmy to i uznano, że jest to ważne dla PS, aby mieć to w tytule online. Zostało to wdrożone na kilka miesięcy przed premierą.

Kiedy serwery eksplodowały podczas premiery, trzeba było podjąć szybkie decyzje, takie jak wyłączenie linkowania i statystyk wojen galaktycznych, aby móc odciążyć serwery.

Nie mogliśmy włączyć tego ponownie ze względu na ryzyko ponownej eksplozji serwerów (i pamiętajcie o negatywnych opiniach na ten temat)

A teraz, w końcu, wymóg ponownego włączenia przyszedł z PS (aby pomóc w moderowaniu) - i musieliśmy się do niego dostosować, mimo że istniały obawy, że nastąpi reakcja.

I tak się stało.

A teraz znów o tym rozmawiamy.

Bardzo negatywne opinie na temat działań PlayStation przyniosły jednak zmianę decyzji! PlayStation na swoim głównym koncie na X ogłosiło, że nadal uczy się, co jest najlepsze dla społeczności z PC i nie będzie wymagać integracji kont.

Fani Helldivers - zapoznaliśmy się z waszymi opiniami na temat aktualizacji łączącej konta w Helldivers 2. Aktualizacja z 6 maja, która wymagałaby połączenia kont Steam i PlayStation Network dla nowych graczy i dla obecnych graczy od 30 maja, nie będzie już wprowadzana.

Wciąż uczymy się, co jest najlepsze dla graczy PC, a wasze opinie były nieocenione. Jeszcze raz dziękujemy za nieustające wsparcie dla Helldivers 2 i będziemy na bieżąco informować o przyszłych planach.

Sytuacja jest naprawdę kłopotliwa dla szwedzkich deweloperów, którzy na pewno zdają sobie sprawę, jak trudno będzie im odbudować zaufanie społeczności. Trudno też powiedzieć, jak problemy wpłyną na serwery oraz popularność strzelanki.

Nie ulega wątpliwości, że w tym wypadku jedna decyzja wydawcy wpłynęła na głośny projekt, który finalnie może mieć ogromne trudności, by wrócić na właściwe tory. Trudno powiedzieć, ilu odbiorców już teraz straciło Helldivers 2.

[Aktualizacja#1]

Po ogłoszeniu decyzji Sony, szef Arrowhead Games Studios podziękował graczom oraz PlayStation za szybką reakcję:

Po pierwsze, jestem pod wrażeniem siły woli i zdolności do współpracy społeczności @helldivers2

Po drugie, chcę podziękować naszym partnerom i przyjaciołom z @PlayStation za szybkie i skuteczne podjęcie decyzji o pozostawieniu opcjonalnego linkowania PSN.

Wspólnie chcemy ustanowić nowy standard tego, czym jest gra na żywo i w jaki sposób deweloperzy i społeczność mogą wspierać się nawzajem, aby tworzyć najlepsze wrażenia z gry.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Helldivers II.

Źródło: X: Pilestedt / PlayStation

Komentarze (419)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper