Xbox nie wyklucza graczy. Microsoft rozwija inicjatywę Gaming for Everyone

Gry
826V
Xbox series x
Mateusz Kucharski | 21.03, 15:18

Xbox podzielił się właśnie kolejnymi szczegółami odnośnie swojego programu Gaming for Everyone. Korporacja chce w ten sposób pomóc developerom tworzyć różnorodne, inkluzywne i bardziej dostępne gry.

Gaming for Everyone to inicjatywa, która postała w 2015 roku. Celem programu była możliwość grania dla każdego. Microsoft opowiedział właśnie jak zamierza rozwinąć swój pomysł.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zespół odpowiedzialny za Gaming for Everyone opracował zbiór zasobów i informacji, które mają pomóc twórcom w stworzeniu bardziej inkluzywnych gier. O pomysłach poinformowała Katy Jo Wright (szefowa działu). Christopher Dring z gamesindustry.biz przeprowadził z Wright wywiad.

We wczesnych dniach Gaming For Everyone odkryliśmy, że ludzie - nawet wewnątrz firmy - zainspirowali się tym pomysłem. Widzieliśmy też zespoły, robiące świetne rzeczy, a następnie wprowadzały je w życie, takie jak kontroler adaptacyjny Xbox. Chcieliśmy jednak, by było to spójne w całej organizacji. Mój zespół udał się więc na wycieczkę po Xbox, aby zrozumieć, co się dzieje i jak ludzie to realizują. [...] To właśnie dzięki tej nauce wyruszyliśmy w kolejną podróż, aby stworzyć to, co teraz nazywamy Product Inclusion Framework

Dziennikarz przeprowadzający wywiad poruszył kwestię tego, że niewielka grupa graczy aktywnie sprzeciwia się różnorodności w grach. Jo Wright została zapytana, czy sądzi, że developerzy będą obawiać się wprowadzenia niektórzy pomysłów przedstawionych w ramach Product Inclusion Framework. Kobieta odpowiedziała, że nie:

Zaczęliśmy to robić, ponieważ jako deweloperzy chcemy, aby w nasze gry grało jak najwięcej osób. Chodzi o zwiększenie zasięgu. Ramy nie są listą kontrolną. To nie jest rozkaz. Nawet wewnętrznie, wcale tak nie jest. To po prostu... sposób na przekazanie gry w ręce większej liczby graczy w znaczący sposób

Firma wyznaczyła sobie cztery czynniki, które są ważne w tworzeniu gier przez studia Microsoftu. Zaliczają się do nich globalizacja, dostępność, reprezentacja i przystępność. Wszystkie z tych elementów zostały umieszczone w grach stworzonych przez zielonych, co jest potwierdzeniem misji, jaką wyznaczył sobie Microsoft. Oprócz gier, korporacja stworzyła specjalny kontroler, dzięki któremu gracze z niepełnosprawnością również mogą cieszyć się światem wirtualnym.

Jo Wright podzieliła się statystykami, według których aż 71% badanych stwierdziło, że różnorodność w historiach i postaciach jest dla nich "bardzo" lub "niezwykle ważna".

Wierzę, że jest więcej osób, które uważają, że gry są niesamowitym medium, które naprawdę może łączyć ludzi. Podczas pandemii widzieliśmy, że ludzie pragną więzi międzyludzkich, a gry były sposobem na ich osiągnięcie.

W tej branży jest tak wiele kreatywności, że mogę sobie tylko wyobrazić, w jakim kierunku może to pójść. Chciałabym zobaczyć, jak inni ludzie biorą te ramy i stosują je w nowy sposób, a może odkrywają nowe ścieżki, których nigdy wcześniej nie widzieliśmy.

Źródło: gamesindustry.biz

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper