Final Fantasy VII Rebirth z fabułą na 40 godzin. Znamy masę nowych szczegółów

Gry
1788V
Final Fantasy 7 Remake 2 pokaże nam świat poza Midgarem. Twórcy chcą zaoferować podobną jakość odświeżenia
Iza Łęcka | 20.12.2023, 12:38

Square Enix odlicza już do premiery kontynuacji znakomitego Final Fantasy VII Remake, która zapowiada się na bardzo mocną produkcję debiutującą w przyszłym roku na PlayStation 5. Sprawdźmy, co deweloperzy mają jeszcze w zanadrzu.

29 lutego posiadacze PlayStation 5 i fani Final Fantasy wyruszą w długą podróż, która będzie niezwykle rozbudowanym doświadczeniem. Japończycy zadbali, by gracze przez wiele godzin nie odeszli od konsoli.

Dalsza część tekstu pod wideo

Redakcja Game Informer mogła sprawdzić najnowszy wycinek zmierzającej na rynek gry Square Enix i potwierdza konkrety dotyczące czasu rozgrywki – główny wątek Final Fantasy VII Rebirth ukończymy w około 40 godzin, w tym czasie skupiając się wyłącznie na historii. Chcąc sprawdzić dużą część zawartości pobocznej, odejdziemy od konsoli po około 60 godzinach, a najwięksi entuzjaści wykonywania wszystkich zadań pobocznych muszą poświęcić na rozgrywkę 100 godzin. 

To naprawdę dobre wyniki, choć podkreślmy, że czas rozgrywki jest związany ze światem – Final Fantasy VII Rebirth otrzyma gigantyczną, podzieloną na regiony mapę, natomiast w trakcie gry możemy płynnie przechodzić (bez ekranów wczytywania) do kolejnych lokacji. 

W wersji demonstracyjnej Final Fantasy VII Rebirth zaprezentowano miasto Crow's Nest, czyli zupełnie nową miejscówkę, której nie było w oryginalnym Final Fantasy VII. To miasto partnerskie Under Junon, którego mieszkańcy „podzielają tę samą niechęć do Shinry” – lokacja służy jako centrum zadań pobocznych oraz minigier.

W Rebirth dodaliśmy tego typu miasta, takie jak Crow's Nest - zupełnie nowe miasta, które nie istniały w oryginale, aby wejść głębiej i stworzyć cały świat Rebirth. Docieramy do tego obszaru po wykonaniu zadania, a następnie miejsce to zostaje odblokowane. Mieszkańcy wiedzą już, że Cloud i drużyna są częścią Avalanche.

Square Enix potwierdziło, że „zadania poboczne odgrywają ogromną rolę w Final Fantasy VII Rebirth”, choć pozostają w pełni opcjonalne. Gracze mogą, ale nie muszą, zgłębić wiedzę o klimatycznym świecie.

Zadania poboczne dają oczywiście wiele dodatkowych możliwości poznania świata i jego mieszkańców, ale jedną z ich głównych funkcji w Rebirth jest rozwijanie relacji między postaciami. W zadaniach pobocznych obok Clouda pojawiają się konkretni bohaterowie drugoplanowi; ukończenie zadania pogłębi i rozszerzy relacje między Cloudem a tą postacią. W tym zadaniu Red XIII jest bohaterem drugoplanowym.

W grze pojawi się Cait Sith, który może zaoferować „najbardziej unikalny” system walki ze wszystkich postaci. 

W drodze do latarni morskiej napotykamy grupę wrogów. Korzystając z drużyny złożonej z Clouda, Tify i nowego członka drużyny Cait Sith, Hamaguchi rozpoczyna z nimi walkę. System walki Caita Sitha może być najbardziej unikalny ze wszystkich postaci w grze. Zgodnie ze swoim oryginalnym systemem z PS1, Cait Sith wykorzystuje wiele mechanik opartych na szczęściu. Może również przywołać Moogle'a, aby zmienić styl walki, choć niektóre ruchy można wykonać tylko solo, więc nawet gdy Moogle jest przywołany, Cait Sith może zsiąść i wykonać te ruchy, a Moogle nadal atakuje jako członek drużyny A.I.. Moogle ma własne PŻ, które są pokazane obok Cait Sith w okręgu. Jeśli Moogle straci PŻ, zniknie, a Cait Sith będzie musiał przywołać innego.

Twórcy Final Fantasy VII Rebirth rozwinęli eksplorację, dzięki czemy będziemy mogli wspinać się do wzniesieniach, a za pomocą Chocobo otrzymamy możliwość szybowania – warto jednak zwrócić uwagę, że zwierzęta będą posiadać różne umiejętności. 

Produkcja Square Enix otrzyma zupełnie nową minigrę muzyczną – podczas eksploracji Cloud znajduje nuty, a dzięki nim będzie mógł zasiąść do fortepianu i zagrać różne kompozycje z Final Fantasy VII. Dzięki temu sprawdzimy umiejętności w grze muzycznej 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy VII Rebirth.

Źródło: Gameinformer.com

Komentarze (52)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper