PlayStation Visual Arts mierzy się ze zwolnieniami. Sony zdecydowało się na „duży zwrot” w sieciowej grze AAA

Gry
1415V
PlayStation Studios
Iza Łęcka | 29.05.2023, 07:38

PlayStation Visual Arts jest kolejnym wewnętrznym studiem Sony, które w ostatnim czasie mierzy się ze zmianami kadrowymi. Jeden z dotychczas zatrudnionych specjalistów zdradził, iż w wyniku znaczącej modyfikacji założeń w jednej z rozwijanych gier sieciowych z segmentu AAA część członków zespołu straciło pracę.

W zeszłym tygodniu Naughty Dog opóźniło prezentację sieciowego The Last of Us – niezwykle szybko do tematu odniósł się Jason Schreier, który potwierdził, że twórcy projektu doświadczają sporych problemów, a Japończycy zdecydowali się znacząco przebudować ekipę odpowiedzialną za grę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wydaje się całkiem prawdopodobne, iż przy wskazanej produkcji mogli pracować także przedstawiciele PlayStation Visual Arts, wewnętrznego studia Sony, które od lat wspomaga proces powstawania najważniejszych gier PlayStation Studios.

John Borba przez blisko 18 miesięcy pracował dla PlayStation nad sieciowym tytułem z segmentu AAA, lecz ze względu na „duży zwrot” był jedną z osób, które zostały zwolnione z firmy. Głównym powodem stojącym za tego typu decyzją było dostosowanie się do „nowych potrzeb budżetowych”.

Niestety, ze względu na duży zwrot w grze wieloosobowej AAA, nad którą pracowałem, w naszym studiu nastąpiła restrukturyzacja i byłem jedną z osób, które zwolniono, aby spełnić nowe założenia budżetowe. Zasadniczo branża zaciska pasa w każdym miejscu i wylądowałem tam, gdzie obecnie znajduje się wiele osób. Uwielbiam ludzi, z którymi pracowałem i projekty, nad którymi pracowałem i jestem pewien, że ty też je pokochasz.

Jak możemy wywnioskować, prace nad grą multiplayer nie zostały anulowane, pozycja w przyszłości trafi na rynek, jednakże włodarze przedsiębiorstwa intensywnie sprawdzają wszelkie produkcje i dokonują zmian w założeniach projektowych. Zmiany dosięgły także PlayStation Visual.

Studio mogło pomagać Naughty Dog w opracowywaniu części zawartości do sieciowego The Last of Us.

Źródło: Gamingbolt

Komentarze (35)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper