Test Redfall potwierdza gigantyczne problemy. Gra nie oferuje nawet dopracowanego sterowania

Gry
3024V
Redfall Jacob
Iza Łęcka | 05.05.2023, 10:30

Digital Foundry zmierzyło się z najnowszą produkcją Arkane Studios i przedstawiło bardzo niepokojące wnioski. Mimo że John Linneman bawił się całkiem nieźle w trakcie walk z krwiopijcami, opisał szereg kłopotów Redfall, które znacząco wpływają na doświadczenie.

Specjalista z Wielkiej Brytanii potwierdza, że Redfall mierzy się z wieloma „wadami wizualnymi” i na dobry początek wymienia „rażący problem” dotyczący wczytywania tekstur. Wampirzy tytuł posiada otwarty świat, w którym nie tylko stajemy do walki z niebezpiecznymi kreaturami, ale również jesteśmy w stanie poznać wszelkie tajemnice i smaczki dotyczące zdarzenia. Przechadzając się po lokacjach systematycznie natrafimy na 10-20 sekundowe opóźnienia, przez które początkowo dostrzeżemy niedopracowany element otoczenia, by po chwili tuż przed naszymi oczami w pełni załadowały się dane tekstury.

Dalsza część tekstu pod wideo

To, co mnie jednak zaskoczyło, to powaga problemu zarówno pod względem częstotliwości, jak i trwałości, z 10-20 sekundowymi opóźnieniami, aż tekstury w pełni się załadują. Zadziwiające jest to, jak bardzo wadliwy jest ten kluczowy system. To w zasadzie najgorszy pop-in tekstur, jaki widziałem od czasów Rage firmy id Software.

Okazuje się, że niektóre tekstury po prostu się nie wczytują lub są bardzo niskiej jakości – dla przykładu, pnie drzew wydają się niemal „rozlane” po całej powierzchni, przez co wyglądają fatalnie.

Cieniowanie w Redfall jest niewystarczające, produkcja nie oferuje odpowiednio dynamicznego oświetlenia, spartaczone animacje (lub ich brak...) negatywnie wpływają na doświadczanie historii, a rozmawiając z NPC dostrzeżemy nierealistyczne ruchy postaci. Deweloperzy nie dopracowali także sztucznej inteligencji przeciwników, przez co SI wykazuje „nadspodziewanie złe zachowanie i często psuje się podczas normalnej rozgrywki”.

Mógłbym obszernie opowiedzieć o ogromnym wachlarzu błędów, które odkryłem podczas gry, ale chyba najlepiej jest obejrzeć filmik i zobaczyć, o co chodzi. Jest tak wiele problemów w całym doświadczeniu, że nie można oprzeć się wrażeniu, że gra po prostu potrzebowała więcej czasu przed wydaniem. Gry Arkane na konsole niestety często miały w przeszłości problemy techniczne, ale Redfall jest najgorszą z nich, co jest prawdziwą kompromitacją.

Niedociągnięcia wampirzej przygody nie ograniczają się wyłącznie do grafiki, ponieważ tytuł nie otrzymał dopracowanego sterowania – w domyślnych ustawieniach zdecydowano się na znaczącą martwą strefę i źle wyregulowane przyspieszenie celowania, co w połączeniu w rozgrywką w 30 klatkach sprawia, że gracze mierzą się z „wyraźnym brakiem reakcji”. Sytuację możemy jednak poprawić wchodzące do menu i zmieniając ustawienia.

Redfall na Xboksach działa w 30 klatkach na sekundę – na XSX możemy liczyć na rozdzielczość 4K, natomiast na XSS otrzymujemy 1440p.

Przeczytajcie naszą recenzję Redfall.

Źródło: Eurogamer

Komentarze (276)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper