Szef marki Xbox komentuje premierę Redfall. Phil Spencer mówi o stracie zaufania i rozczarowaniu

Gry
5435V
Phil Spencer - Redfall
Wojciech Gruszczyk | 04.05.2023, 15:47

Phil Spencer udzielił pierwszego wywiadu po premierze Redfall. Szef marki Xbox nie ukrywa, że tytuł nie prezentuje oczekiwanej jakości, ale zespół Bethesdy ma pracować nad ulepszeniem gry. 

Według ostatniego raportu Microsoft nie był zaangażowany w rozwój Redfall, ale to właśnie amerykańska korporacja odpowiedzialna za Xboksy jest krytykowana za jakość gry Arkane Studios.

Dalsza część tekstu pod wideo

Szef marki Xbox udzielił wywiadu redakcji Kinda Funny Games, podczas którego odniósł się do sytuacji z Redfall. Przedstawiciel Microsoftu podkreślił, że jest to trudna sytuacja, ponieważ społeczność jest rozczarowana i traci zaufanie do korporacji:

Nie ma dla mnie nic trudniejszego niż rozczarowanie społeczności Xboksa. Patrzenie, jak społeczność traci zaufanie i jest rozczarowana, jest dla mnie rozczarowaniem. Jestem zły na siebie. Powrócimy do naszego procesu – wyjaśnił Phil Spencer.

Phil Spencer chce „powrócić do procesu”, co może sugerować, że amerykańska korporacja chce w lepszy sposób kontrolować prace zespołów Bethesdy. Microsoft podobno nie ingeruje w pozyskane studia zapewniając deweloperom pełną swobodę, jednak w takich sytuacjach, jak premiera Redfall – uderza to bezpośrednio w firmę i negatywnie wpływa na wszystkie działania Microsoftu.

Microsoft najwidoczniej był gotowy na kolejne opóźnienie, ale trudno powiedzieć, czy zmiana w harmonogramie przyniosłaby odpowiednie rezultaty – w pierwszych recenzjach pojawiają się narzekania na podstawy, które trudno naprawić nawet mając kilka dodatkowych miesięcy.

Jeśli istnieje problem z harmonogramem produkcji, jesteśmy otwarci na opóźnienie. Jeśli mamy więcej błędów niż powinniśmy, jesteśmy otwarci na opóźnienie. W pewnym momencie musimy mieć kreatywną wizję i wydać grę, a recenzenci i gracze powiedzą nam, co myślą.

W pewien sposób Phil Spencer obarcza... Microsoft za jakość Redfall, ponieważ Arkane nie otrzymało odpowiedniego wsparcia: 

Nie wykonaliśmy dobrej roboty, współpracując z Arkane Austin, aby naprawdę pomóc im zrozumieć, co to znaczy być częścią Xboksa i częścią zespołów first-party, a także wykorzystać niektóre z naszych wewnętrznych zasobów, aby pomóc im i ruszyć w tę podróż.

Powinniśmy byli tam być wcześniej dla Harveya i zespołu. Myślę, że to nasza wina. [Bo - przyp. red.] następnie przez cały proces jest to gra [stworzona - przyp. red.] na Unreal, a my mamy kilka studiów, które przez lata wykonały naprawdę świetną pracę nad Unreal.

Źródło: YouTube.com

Komentarze (373)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper