Dying Light 2 Krwawa Jatka w szczegółach. Wielka aktualizacja ulepsza walkę, brutalność, crafting i więcej

Gry
2245V
Dying Light 2 Krwawa Jatka
Wojciech Gruszczyk | 20.04.2023, 17:48

Techland właśnie potwierdził konkretne szczegóły dotyczące najnowszej aktualizacji do Dying Light 2. Gracze będą mogli teraz odciąć każdą kończynę w trzech miejscach, a to dopiero początek atrakcji przygotowanych przez deweloperów.

Czy Techland obawia się konkurencji? Na dzień przed premierą Dead Island 2, polskie studio wrzuca aktualizację 1.10 do Dying Light 2, która usprawnia system walki, brutalność oraz fizykę – w zasadzie najważniejsze elementy gry Deep Silver Dambuster Studios. 

Dalsza część tekstu pod wideo

W recenzji Dead Island 2 wspominałem, że tytuł charakteryzuje się świetną mechaniką walki, a sama opowieść jest bardzo krwawa... a teraz Techland proponuje podobne atrakcje. Czy Polacy zapewnią lepszą jakość? Przekonamy się wkrótce.

Studio właśnie potwierdziło pełne zmiany oferowane przez Krwawą Jatkę – deweloperzy (przynajmniej na papierze) w znaczący sposób poprawili starcia, a na liście zmian pojawiają się nawet „nowe warianty rozbitych głów” czy też „więcej odciętych kończyn”. 

Trudno nie odnieść wrażenia, że Techland zareagował na premierę Dead Island 2, co jest na pewno ciekawe biorąc pod uwagę, że to właśnie polskie studio stworzyło to IP, ale oczywiście jak wiadomo następnie deweloperzy zajęli się zrealizowaniem własnego uniwersum.

Aktualizacja „Krwawa Jatka” (1.10.0)

Usprawnienia systemu walki, w tym brutalności i fizyki

  • W tej aktualizacji, zgodnie z jej nazwą, chcemy skupić się na walce i związanej z nią brutalności. Zabijaj w jeszcze lepszym stylu i okaleczaj zarówno zarażonych, jak i ludzi.
  • Przepoławiaj nie tylko mutantów, lecz także wszystkich innych wrogów.
  • Więcej odciętych kończyn!
  • Każda kończyna może być odcięta w 3 miejscach.
  • Zwiększona brutalność podczas zadawania obrażeń wrogom (widoczne kości, żebra, gałki oczne itp.).
  • Ulepszenia efektów wizualnych krwi i wnętrzności.
  • Gracze mogą teraz wyrwać kawałek mięsa z wroga, zostawiając w jego ciele dziurę.
  • „Puścić farbę” nabiera nowego, dosłownego znaczenia dzięki wybebeszaniu wrogów.
  • Nowy kod wykrywający uderzenia odpowiada za reakcję wrogów na ciosy zadawane bronią.
  • Nowe warianty rozbitych głów.
  • Wprowadzono fizykę domino, czyli efekt, który pozwala wrogom wpadać na siebie, jeśli zostaną uderzeni i odepchnięci z odpowiednią siłą.
  • Usprawniona fizyka ciał, która pozytywnie wpłynie na immersję podczas rozgrywki.
  • Dodano możliwość rozczłonkowania wrogów poprzez zderzenie ich z elementami otoczenia.
  • Ulepszenia gryzoni płynnie spadających z dużych wysokości, w tym dachów.
  • Efekty płonięcia i porażenia prądem mogą się roznosić pomiędzy wrogami.
  • Dodano nowe reakcje na uderzenia oraz ulepszono niektóre z istniejących.

Zmiana wyglądu strojów

  • Wiemy, jak ważne jest dla was posiadanie najlepszych statystyk i świetny wygląd. Postanowiliśmy wprowadzić funkcję transmogryfikacji, dzięki której możecie zabijać wrogów w swoim stylu! Zmienicie teraz styl większości elementów ubioru, wykorzystując do tego nowe miejsce „Wyglądu”.

Wytwarzanie broni

  • Aby zabijać wrogów w świetnym stylu, potrzebujecie odpowiedniej broni. Wiemy, że przez system trwałości musicie często wymieniać swoje ulubione modele na inne i rozumiemy, jak trudno jest zdobyć nową, dobrą broń. Dzięki wytwarzaniu broni zdobędziecie pełną kontrolę nad swoim zestawem wyposażenia.
  • Wytwarzać bronie możecie u… rzemieślników (hura!).
  • Aby to zrobić, musicie jednak najpierw znaleźć schematy znajdujące się w mieście lub oferowane w postaci nagród. Następnie możecie zobaczyć te, które już zdobyliście, w sklepie rzemieślnika.
  • WAŻNE: Schematy można ulepszać – im wyższy ich poziom, tym lepszej jakości broń uda wam się wytworzyć. Ma to wpływ na zadawane obrażenia, trwałość, liczbę miejsc na modyfikacje oraz liczbę cech.
  • Cechy, czyli dodatkowe statystki, takie jak „+20% obrażeń przeciwko ludziom”, są wybierane losowo podczas wytwarzania broni, także życzymy szczęścia, pielgrzymi!
  • Wytwarzanie, tak jak zawsze, wymaga zasobów.

Wprowadzenie Azylu Pielgrzymów

  • Pojawił się Azyl Pielgrzymów! To nowe centrum społeczności dla fanów Dying Light posiada długo wyczekiwane funkcje. Odwiedźcie pilgrimoutpost.com, gdzie czeka na was jedyny w swoim rodzaju Spike. Aktywujcie kontrakty i wypełniajcie je w grze, by otrzymać nowe punkty reputacji pielgrzymów.
  • Pozwolą wam one na zdobywanie kolejnych rang reputacji pielgrzymów. Każda kolejna zapewni wam więcej żetonów pielgrzyma.
  • Możecie wydać je w zbrojowni, gdzie u handlarza Azylu Pielgrzymów dostępne są wyjątkowe bronie i stroje. Regularnie odświeżamy ofertę dostępnych przedmiotów. Za pomocą żetonów pielgrzyma możecie też kupić zrzut Azylu, który zawiera losowe zasoby i bronie. Jeśli będziecie mieli szczęście, może uda wam się zdobyć jedną z pięciu zupełnie nowych broni pielgrzymów, które dostępne są jedynie w Azylu.
  • Im więcej kontraktów ukończycie, tym lepszy ekwipunek zdobędziecie. Co tydzień możecie spodziewać się sześciu wyjątkowych kontraktów. Jeśli uda wam się ukończyć je wszystkie, otrzymacie dodatkowe punkty reputacji.

Kontrakty w grze

  • Dla graczy spragnionych nowych wyzwań mamy nowe kontrakty tygodniowe i dzienne:
  • Kontrakty stają się dostępne dopiero po przejściu prologu.
  • Kontrakty podzielone są na następujące kategorie:
  • Dzienne – jeden prosty kontrakt zmieniający się codziennie.
  • Tygodniowe – jeden trudny kontrakt, na którego ukończenie macie tydzień.
  • Ukończenie dziennych i tygodniowych kontraktów zapewni wam nagrody w grze (takie jak punkty doświadczenia lub punkty legendy, jeśli zdobywacie już poziomy legendy).
  • Za każde ukończone 5 dziennych lub tygodniowych kontraktów otrzymacie dodatkową nagrodę – pudełko z łupami, które może zawierać niezwykłe bronie i sprzęt.

Najważniejsze poprawki

Ta aktualizacja wprowadza sporo znaczących zmian, które wpływają na rozgrywkę. Przyjrzyjmy się najważniejszym z nich.

Teleportacja do innych graczy w trybie współpracy

  • W trybie współpracy można zebrać graczy w czasie interakcji (na przykład podczas rozmowy z NPC lub udawania się do snu).
  • Dodano możliwość rozkładania broni na części, by otrzymać z nich zasoby.
  • Bronie dwuręczne otrzymały od nas trochę uwagi – teraz możecie dodawać do nich modyfikacje.
  • Możliwość wyłączenia lub włączenia uczestnictwa w wydarzeniach.
  • Zmiana liczby wyjców pojawiających się w nocy.
  • Gracze mogą przewrócić wrogów, robiąc wślizg.
  • Więcej wybryków pojawia się za dnia.

Dodatkowo w ciągu najbliższych tygodni wypuścimy nowe pakiety skórek. Dzięki nim będziecie mogli jeszcze bardziej wyróżnić się z tłumu w mieście!

Aktualizacja gry

  • Poza większymi nowościami zawartymi w aktualizacji „Krwawa Jatka”, które opisaliśmy powyżej, do gry zostaną również wprowadzone następujące zmiany:

Tryb współpracy

  • Poprawiono stabilność związaną z wyłączaniem się gry gospodarza podczas prób połączenia podejmowanych przez innych graczy.
  • Animacja obracania głowy Aidena wyświetlana jest prawidłowo, gdy wisi on na rurze.
  • Naprawiono błąd powodujący wyłączanie się gry gospodarza lub innych graczy podczas kończenia zadania pobocznego „Gońcy III”.
  • Naprawiono błąd powodujący pojawianie się czarnego ekranu u gospodarza podczas dialogów.
  • Muzyka w grze nie przestaje grać, gdy gracz zostaje powalony podczas wyzwania Bloody Ties.
  • Naprawiono funkcjonalność min.
  • Dostosowano przycisk odrodzenia tak, by był on bardziej intuicyjny dla graczy.
  • Gracze mogą zobaczyć dystans dzielący ich od reszty, gdy zostali powaleni w trybie współpracy.
  • Podczas dołączania do gry w trybie współpracy nie będą się wyświetlać ikonki.
  • Gracze mają mniejszą szansę na przybranie modelu NPC-a po zakończeniu dialogu lub przerywnika filmowego w trybie współpracy.
  • Powiadomienia o błędzie podczas dołączania do sesji w trybie współpracy wyświetlają teraz poprawne informacje.

Rozgrywka

  • Wielkie grupy tyranów i przemieńców nie będą się już pojawiać w otwartym świecie.
  • Naprawiono błąd powodujący, że gracze nie mogli zdobywać osiągnięć.
  • Gracze nie mogą wykonywać eliminacji nożem i natychmiast zabijać zarażonych, którzy mają wyższy poziom niż Aiden.
  • Naprawiono błąd powodujący, że gryzonie chwytały Aidena jeden po drugim.
  • Łatwiej trafić w głowę kijem bejsbolowym.
  • Dostosowano zużycie kondycji podczas używania lepszych broni.
  • Gracze mogą uciec przed przemieńcem, jeśli jest włączony tryb przytrzymywania QTE.
  • Animacje ataku niektórych broni są teraz szybsze, przez co każdy cios zajmuje tyle samo czasu.
  • Gra pokazuje odpowiednie oświetlenie w różnych miejscach pomiędzy 10:00 a 00:00 oraz w czasie konkretnych warunków atmosferycznych.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Hakon nie odpowiadał, zachowywał się niepoprawnie lub nie szedł odpowiednią ścieżką podczas wykonywania zadań.
  • Naprawiono błąd powodujący, że łupy znikały z zatopionego zrzutu.
  • Ludzie nie umierają już natychmiast po zdjęciu ich maski.
  • Poprawiono zadawanie obrażeń przez spluwacza.
  • Dodano brakujące tekstury na mapie miasta.
  • Naprawiono błąd powodujący, że znikały schematy, blokując postępy graczy.
  • Jeśli gracz zginie podczas próby dotarcia do bezpiecznej strefy, nastąpi odpowiednia zmiana czasu.
  • Naprawiono błędy powodujące niepoprawne odradzanie się Aidena.
  • Podczas używania umiejętności „Fala Uderzeniowa” wyświetla się poprawna animacja.
  • Model Aidena nie traci już kolizyjności podczas skoków w pewnych miejscach w pracowni artystycznej, placówce handlowej i szkoły na dachu.
  • Gracze nie będą już zapadać się pod mapę podczas zakładania dowolnych strojów poziomów legendy.
  • Naprawiono błąd dźwięku podczas używania „Natychmiastowej ucieczki”.
  • Naprawiono błąd powodujący, że opcja „Rozpocznij grę od rozdziału” nie była czasem dostępna.
  • Gracze nie mogą już zobaczyć, co znajduje się pod mapą podczas zadania „X13”.
  • Gracze nie mogą już otrzymać nielimitowanej liczby włóczni podczas ostatniej walki w DLC Bloody Ties.
  • Poprawiono dźwięk animacji prowokacji renegatów.
  • Naprawiono renderowanie cieni podczas ruchu gracza.
  • Waltz nie będzie się już losowo pojawiał po ukończeniu gry.
  • Dynamiczne rywalizacje nie będą się tak często aktywować w pobliżu siedzib.
  • Zablokowano odkrywanie przedmiotów i stref podczas dynamicznych rywalizacji.

Problemy techniczne

  • Poprawiono wykorzystanie pamięci i wydajność podczas dłuższych rozgrywek.
  • Zaktualizowano XeSS do wersji 1.1. XeSS jest domyślnym trybem skalowania na ARC.
  • Ulepszone oświetlenie roślinności.
  • Ulepszone rozpraszanie (dithering) w celu lepszej symulacji przezroczystości.
  • Ulepszone odbicia na wodzie, mętność wody i refrakcja.
  • Ulepszone cienie przy włączonym śledzeniu promieni.
  • Ulepszone odbicie kierunkowe na chemikaliach.
  • Poprawiono cienie wolumetryczne.
  • Optymalizacja zużycia pamięci.
  • Naprawiono migotanie siatek na niektórych modelach.
  • Naprawiono błąd powodujący, że gra wyłączała się, gdy gracze wielokrotnie włączali tryb fotograficzny podczas animacji wiatraków i anten.
  • Naprawiono animację trzymania broni w lewej ręce.

INTERFEJS

  • Naprawiono błąd powodujący, że z menu schowka, odrodzenia, kontraktów, szybkiej podróży, wytwarzania i przedmiotów znikał tekst.
  • Poprawiono tłumaczenia tekstu pojawiającego się na początku wyzwań parkourowych przed zdobyciem paralotni.
  • Pasek życia jest teraz widoczny podczas animacji chwytu.
  • Pasek kondycji wyczerpuje się tak, jak powinien, podczas śmierci i odrodzenia Aidena.
  • Naprawiono drobne błędy w tłumaczeniu i literówki.

Aktualizacja Dying Light 2 Krwawa Jatka zadebiutuje dzisiaj, a o 20:00 rozpocznie się stream, podczas którego studio pokaże nowości. 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dying Light 2 Stay Human.

Źródło: Techland

Komentarze (25)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper