Wiedźmin 3 bez stałych 60 klatek na PS5 i Xboksach. Testy next-genowej wersji informują o wielu szczegółach

Gry
6758V
Geralt
Iza Łęcka | 13.12.2022, 09:55

Wiedźmin 3: Dziki Gon już jutro zadebiutuje na PlayStation 5, Xboksach Series X|S i ponownie na komputerach osobistych. Sympatycy Geralta, którzy liczą na jak najbardziej dopracowane doświadczenie, nie powinni jednak spodziewać się wybitnej oprawy przy stałych 30 lub 60 klatkach na sekundę na konsolach aktualnej generacji.

Powracająca produkcja CD Projekt RED jest obecnie najlepiej ocenianą grą 2022 roku – na naszym portalu możecie przeczytać recenzję, w której Igor podzielił się swoimi wrażeniami z rozgrywki. Do testów przystąpił także youtuber ElAnalistaDeBits, publikując szczegółową analizę tytułu. Dzięki zamieszczonym materiałom wiemy, że next-genowy Wiedźmin oferuje po dwa tryby działania na PS5 i XSX|S:

Dalsza część tekstu pod wideo

Xbox Series S:

  • Quality Mode: Dynamiczny 2560x1440p/30fps (zwykle 1440p),
  • Performance Mode: 1080p/60fps.

Xbox Series X:

  • Ray-Tracing Mode: Dynamiczny 2560x1440p/30fps (zwykle 1188p),
  • Performance Mode: Dynamiczny 3840x2160p/60fps (zwykle 1548p).

PS5:

  • Ray-Tracing Mode: Dynamiczny 2560x1440p/30fps (zwykle 1188p),
  • Performance Mode: Dynamiczny 3840x2160p/60fps (zwykle 1548p).

Okazuje się, że ray tracing na konsolach jest bardzo ograniczony i dotyczy wyłącznie podświetlenia słońca, księżyca oraz ognia, choć poprawia odbicia SSR, które lepiej prezentują się na nowym sprzęcie Sony niż na Xboksie Series X.

RT na PC wygląda zdecydowanie najlepiej, ale internetowy twórca podkreśla, że można zaobserwować „pewne wizualne błędy w cieniach i odbiciach”, które zapewne wkrótce doczekają się naprawy. PlayStation 5 ma „najbardziej zauważalny pop-in” względem pozostałych wersji, Xbox Series X radzi sobie lepiej z ray tracingiem, urządzenie Japończyków szybciej wczytuje rozgrywkę, natomiast najmocniejsza konsola Amerykanów notuje większe spadki animacji.

Na materiale zobaczycie wiele ulepszeń, choć należy podkreślić, że wersja na komputery osobiste odznacza się sporą przewagą w wielu poprawianych kwestiach. Film potwierdza, że Wiedźmin 3 mierzy się ze spadkami płynności animacji na każdej konsoli – na Xboksie Series S gra działa w 45-60 fps, na Xboksie Series X w 54-60 fps, a na PS5 w 58-60 fps w trybie wydajności. Stawiając na jakość, w zależności od akcji na ekranie, otrzymamy 26-30 fps, choć spadki poniżej 30 klatek nie są aż tak częste.

Na poniższych materiałach prześledzicie także jakość działania ray tracingu na PS5 i PC.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Źródło: YouTube.com

Komentarze (285)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper