Gracze oskarżają Sony o „sabotaż” The Callisto Protocol. Problemy gry miały być związane z producentem PS5

Gry
3851V
The Callisto Protocol
Iza Łęcka | 05.12.2022, 07:00

Pod koniec zeszłego tygodnia na rynku zadebiutował wyczekiwany The Callisto Protocol, którego nie ominęły premierowe perturbacje. W zasadzie tylko użytkownicy PS5 mogli doświadczyć bezproblemowej rozgrywki. Część odbiorców śmiało uważa, że nie jest to przypadek, a współpraca Strinking Distance Studios z PlayStation mogła mieć związek ze słabszym stanem horroru na innych platformach.

Oczekiwania wobec najnowszej pozycji ekipy Glena Schofielda były ogromne. Co tu dużo mówić, po każdych kolejnych materiałach ukazujących historię w więzieniu Blach Iron aż chciało się wkroczyć w ten mroczny i krwawy świat. Prawda okazała się jednak znacznie mniej przychylna.

Dalsza część tekstu pod wideo

The Callisto Protocol w dniu premiery okazało się niemal niegrywalne na PC, natomiast na Xboksach Series X|S zabrakło ray tracingu oraz można było natrafić na poważniejsze kłopoty niż w przypadku wersji na PlayStation 5. W rezultacie część graczy wysnuło szaloną teorię dotyczącą sabotażu zaangażowanych do projektu deweloperów z PlayStation, którzy mieli negatywnie wpłynąć na jego stan.

„A co ze 150 twórcami PlayStation, którzy sabotowali wersje na Xboksa i PC?”

„Następnym razem nie pozwól @PlayStation sabotować gry na innych platformach, jeśli doniesienia są prawdziwe, że pomogli w opracowaniu gry. Przypadkowo PlayStation jest jedyną platformą, która działa dobrze, co za wstyd”.

Napisy końcowe potwierdzają, że 150 pracowników PlayStation wspomagało stworzenie The Callisto Protocol. Wydaje się jak najbardziej możliwe, że Striking Distance Studios potrzebowało pomocy w dopracowaniu gry i współpracowało ze specjalistami Sony, by ulepszyć ją przed premierą. Swego czasu informowaliśmy o nawiązaniu kontaktu z jednym z zespołów, który wspierał proces tworzenia najważniejszych ujęć w historii.

Nie możemy jednak mówić o „sabotażu” – nawet jeśli PlayStation Studios Visual Arts i zespół PlayStation z Malezji pomagali w rozwijaniu produkcji, to raczej było to tradycyjne zlecenie, jakich wiele w branży. Niektórzy odbiorcy jednak uważają, że Sony miało wpływ na trudności The Callisto Protocol na Xboksach i PC.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Callisto Protocol.

Źródło: Twitter / YouTube

Komentarze (264)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper