Nasz czytelnik stworzył jedną z najlepszych gier w Project Spark!

Dziś premiera Xbox One w Polsce. Na konsoli dostępnych jest kilka mocnych produkcji AAA (m.in. znakomite wyścigi, których recenzję znajdziecie tutaj). Nie można jednak przegapić również mniej eksponowanych projektów. Jednym z nich jest Project Spark, które pozwala na tworzenie nie tylko własnych poziomów, ale całych gier!
Cały czas trwają beta testy Project Spark na PC oraz Xbox One. Grzegorz Białek, jeden z naszych czytelników, napisał do nas maila, informując, że stworzył przez 4 miesiące działania bety swoją pierwszą grę. Rzecz nazywa się Dark Mines i już uzyskała na platformie Project Spark jedną z najwyższych ocen od członków społeczności.
Dark Mines Grzegorza Białka to RPG akcji, które łączy - jak twierdzi sam autor - mechanikę potyczek Dark Souls z . Gracz przedziera się w Dark Mines przez całe kilometry lochów i jaskiń, walcząc z 18 rodzajami przeciwników.
Dark Mines zostało dwukrotnie wyróżnione przez twórców z Team Dakota. Gra stała się częścią kolekcji "Amazing Creations" oficjalnego kanału Xbox UK na YouTube.
Poniżej znajdziecie kilka słów od autora Dark Mines:
"Napisanie gry sprawiło mi sporo frajdy. Od pierwszych szkiców na papierze, poprzez próby rozwiązania pewnych ograniczeń samego edytora. Aż do opracowania własnego silnika walki gdzie starałem się wybrać interesujące mnie fragmenty z Dark Souls oraz Castlevanii a jednocześnie zachować balans oraz unikalny styl. Silnik walki był dla mnie szczególnie ważny ponieważ planuję w kolejnych miesiącach zacząć budować kolejną grę w której chcę połączyć znane z Diablo generatory poziomów oraz przedmiotów z walką z trzeciej osoby.
Chciałbym spróbować zainteresować innych zabawą w amatorskie pisanie gier. Zdaję sobie sprawę że programowanie nie jest czymś co przyciąga tłumy. Ale myślę że warto to promować. Szczególnie że Project Spark posiada niską barierę wejścia. Pozwala stworzyć proste gry bez wiedzy na temat programowania a przy okazji zachęca by swoją wiedzę poszerzać. Sama społeczność skupiona w ramach Project Spark także jest bardzo pomocna. Przykładowo w ramach kanału Mescad w serwisie YouTube można naleźć ponad 100 krótkich kursów wideo pokazujących jak wizualnie zaprogramować typowe rozwiązania stosowane w grach. Sam z mojej strony także tworzyłem silnik ułatwiający tworzenie gier cRPG. Projekt Dark Engine 6.5 obsługuje wiele zaawansowanych rozwiązań takich jak sektory widoczności, AI wrogów, system walki, pełny cykl życia z checkpointami a nawet własne menu oraz interfejs. Tak by osoba która nigdy wcześniej nie pisała gier mogła go wykorzystać i stworzyć własną grę skupiając się jedynie na narysowaniu własnego terenu".




Grę na platformie Project Spark można znaleźć tutaj.
Pełna wersja Project Spark trafi na rynek 10 października.