Dark Souls

Dark Souls

Ocena wg platformy:

PC 8.3
PS3 9.0
X360 8.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
FromSoftware
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Slasher
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
22.09.2011
Europa:
07.10.2011
Polska:
07.10.2011
Producent:
FromSoftware
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Slasher
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
22.09.2011
Europa:
07.10.2011
Polska:
07.10.2011

Recenzja redakcji

Recenzja: Dark Souls (PS3)
9.0
Recenzja: Dark Souls (PS3)

Dark Souls - opis gry

From Software zachęcone sukcesem Demon's Souls postanowiło przygotować kolejną bardzo trudną grę dla poważnych graczy. Firma zniechęcona niefortunną współpracą z SCE od razu postawiła na innego wydawcę - zostało nim na całym świecie Namco Bandai. Nowy tytuł pojawia się na rynku w 2011 roku na PS3, X360. Gra nosi tytuł "Dark Souls" i jest duchowym spadkobiercą Demon's Souls.

Założenia gameplayowe nie zmieniły się w stosunku do Demon's Souls. Dark Souls oferuje jeszcze wyższy poziom wyzwania, niż exclusive z PS3. Niezmieniony jest system walki w czasie rzeczywistym. Nadal gracz musi - w przeciwieństwie do innych RPG-ów akcji - uważać na każdy zadawany sztych i uważnie blokować lub parować ciosy wyprowadzane przez adwersarzy (śmierć może nastąpić po przyjęciu jednego ataku wroga). Tym razem świat gry jest większy i mniej liniowy - możemy od początku wybrać kilka alternatywnych ścieżek. Gra stawia też większy nacisk na sieciową funkcjonalność, która pozwala w pewnych momentach rozgrywki na co-op, walki player vs player i inne interakcje (np. ostrzeżenia o niebezpieczeństwie).

Rozgrywka w Dark Souls oparta jest o system punktów kontrolnych (gra nie ma jednego centralnego "huba", tak jak Demon's Souls) . Po aktywacji punktu kontrolnego nasza postać będzie się przy nim pojawiać w przypadku gdy zostanie uśmiercona. Po każdej śmierci bohatera odradzają się również wszyscy zwykli wrogowie, a gracz traci uzbierane "dusze" (rodzaj waluty w świecie Dark Souls). Tak jak w Demon's Souls, gracz otrzymuje jedną szansę na dotarcie do miejsca zgonu postaci. Jeśli w trakcie tek wyprawy zostanie znów pokonany, punkty doświadczenia zostają utracone na stałe.

Tytuł wyróżnia się mrocznym klimatem, który odwołuje się do stylistyki grozy, horroru (wygląd przeciwników, zniszczona architektura). Fabuła zaprezentowana jest w szczątkowej formie - gracz musi sam interpretować lakonicznie prezentowane zdarzenia. Dark Souls zostało bardzo dobrze przyjęte przez dziennikarzy i graczy. Dzieło From Software rozeszło się wg oficjalnych danych Namco Bandai w ilości 1.19 mln kopii w Stanach Zjednoczonych i Europie do marca 2012 roku.

Wideo - Dark Souls

Komentarze (89)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper