Microsoft rozpoczyna walkę o Chiny i rzuca rękawicę Sony. Xbox miałby otrzymać więcej gier
Producent PlayStation od wielu lat inwestuje w chiński rynek, oferując społeczności szereg produkcji tworzonych również przez mniejsze zespoły. Gigant z Redmond dostrzega potencjał tej części rynku, dlatego coraz prężniej obserwuje przedsięwzięcia studiów z Chin i chce znaleźć dla użytkowników Xboksów hit przypominający Genshin Impact, które w ciągu 2 lat od premiery wygenerowało ponad 4 mld dolarów przychodu.
Amerykanie nie mają zbyt wielkiego wpływu w azjatyckich kręgach branżowych. Pomimo zwiększonego zainteresowania japońskimi graczami, systematycznej rozbudowy oferty Xbox Game Pass o tytuły japońskich zespołów, w Kraju Kwitnącej Wiśni prym wiodą Nintendo oraz Sony. Redakcja Reuters informuje jednak, że poszukiwania przedsiębiorstwa nadal trwają, a włodarze Xboksa zainteresowali się Chinami.
Microsoft tworzy zespół koncentrujący się na poszukiwaniu obiecujących gier przygotowanych przez chińskie zespoły – dziennikarze wskazują, że wiadomość została potwierdzona przez dwa źródła. Tym samym biblioteka produkcji, które zadebiutowałyby na Xboksach i wzmocniłyby abonament Xbox Game Pass, stałaby się jeszcze bardziej różnorodna. Firma podobno zachęca nawet niezależne ekipy "ofertami za duże pieniądze".
Jeden z dyrektorów studia, które trzy lata temu nawiązało współpracę dotyczącą przygotowania tytułu zasilającego Xbox Game Pass, przekazał, że amerykański producent przedstawił już nową ofertę – o wiele korzystniejszą niż w przypadku wstępnego projektu. Zespół chce jednak zrealizować do końca pierwszą grę, ponieważ uważa, że może otrzymać jeszcze lepszą propozycję.
Szef firmy Luo Zixiong przekazał, że Microsoft miał skontaktować się z „wieloma” zespołami z Chin, które rozwijają produkcje na konsole i PC.
Amerykanie jednak bardzo późno rozpoczęli walkę o kolejny azjatycki rynek. Przypomnijmy, że już w 2017 roku PlayStation uruchomiło China Hero Project – w ramach inicjatywy pierwsze tytuły zadebiutowały już na Zachodzie, a kolejne gry chińskich studiów są systematycznie promowane.