Halo przejdzie na Unreal Engine? 343 Industries ma zrezygnować z własnej technologii

Gry
797V
Halo Infinite Multiplayer
Wojciech Gruszczyk | 03.10.2022, 21:15

Twórcy serii Halo mogą być kolejnym wielkim studiem, który porzuci swoją autorską technologię, by wykorzystać potencjał i możliwości Unreal Engine. Część problemów Halo Infinite ma wynikać właśnie z opracowania gry na Slipspace Engine.

W ostatnim czasie głośnym tematem było porzucenie REDengine przez CD Projekt RED – twórcy zamierzają rozwijać kolejne produkcje na Unreal Engine 5 i właśnie na tej technologii powstaje już nowy Wiedźmin.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na podobny ruch ma zdecydować się 343 Industries, które według dziennikarza Jeremy'ego Pentera, postanowiło wykorzystywać propozycję Epic Games.

„Mogę tylko potwierdzić, że wiele źródeł tak mówi i bardzo wyraźnie widać, że to już postanowione, i Halo na pewno przechodzi na Unreal. Czuję, że nadszedł czas zmian za kulisami, w tym odejścia ludzi i ich problemów z przeszłości. Unreal to świetny wybór”.

Nie jest jednak jasne jak będą wyglądać kolejne ruchy deweloperów – Halo Infinite przeskoczy na Unreal Engine 5, a może kolejna gra będzie rozwijana na UE5? Jak wiadomo najnowsza pozycja z Master Chiefem w roli głównej ma być wspierana przez dekadę.

Trudno jednak powiedzieć, czy przeniesienie tak dużego projektu na nowy silnik może odbyć się bez większych niedogodności – w końcu nie mówimy tutaj o małej grze indie, a o jednej z większych strzelanek ostatnich lat, która ma stale otrzymywać nową zawartość.

Premiera Halo Infinite odbyła się w 2021 roku, więc deweloperzy powinni rozwijać tytuł przez następne 9 lat.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Halo Infinite.

Źródło: VGC

Komentarze (94)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper