GTA 6 jest krytykowane za grafikę. Twórcy innych gier bronią Rockstar i pokazują swoje projekty

Gry
6596V
GTA 6
Iza Łęcka | 21.09.2022, 09:03

Społeczność ochoczo przystąpiła do analiz materiałów, które zostały wykradzione z serwerów Rocsktar Games, a wielu bardzo negatywnie komentuje kwestię grafiki, jaką odznaczają się poszczególne ujęcia. Niektórzy sympatycy GTA twierdzą, że opracowywana produkcja powinna wyglądać znacznie lepiej.

Rockstar potwierdził włamanie na swoje serwery, z których skradziono dane dotyczące nowego Grand Theft Auto. Zgodnie z nieoficjalnymi doniesieniami mamy do czynienia z wczesną wersją pozycji, a ujęcia podobno prezentują stan gry sprzed 3-4 lat.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pomimo tego część graczy niezwykle otwarcie narzeka i krytykuje jakość oprawy, mylnie uważając, że pierwszym elementem, który deweloperzy powinni dopracować jest właśnie grafika.

Nie każdy jest w pełni świadomy faktu, że na początku projekty, nawet te najbardziej wyczekiwane i kreowane przez najlepsze studia, wyglądają znacznie gorzej niż ich finalne wersje, dlatego do całej dyskusji w mediach społecznościowych dołączyli pracownicy innych ekip. Paul Ehreth (główny projektant Control) opublikował materiał ukazujący ostatni hit Remedy:

„Ponieważ grafika jest pierwszą ukończoną rzeczą w grze wideo, a CONTROL zdobyło wiele nagród za doskonałą grafikę, oto materiał z początku tworzenia :)

Pełny film tutaj: https://youtu.be/F1RoUTl3gis”.

Do sprawy odnieśli się także deweloperzy pracujący przy Cult of the Lamb, którzy pokazali, jak prezentował się ich tytuł we wczesnej fazie rozwijania:

„„Grafika jest pierwszą ukończoną rzeczą w grze wideo”

Oto jak wyglądały wczesne wersje Cult of the Lamb”.

W Horizon: Zero Dawn nie tylko metalowa bestia wyglądała dość... "plastikowo", co więcej, twórcy wykorzystywali assety z Killzone'a, zatem postać strzelała do wroga z broni palnej.

„Grafika jest pierwszą ukończoną rzeczą w grze wideo”

Oto Thunderjaw z wczesnej wersji Horizon: Zero Dawn”

Sprawdźmy jak prezentował się prototyp walki Kratosa z ostatniego God of War:

„Oto prototyp pierwszej walki z bossem Baldurem w God of War (2018). Obejrzyjcie do końca, by zobaczyć różnicę. To całkowicie normalne rzeczy - każdy, kto twierdzi inaczej, nie ma pojęcia, o czym mówi”.

Sam Barlow zażartował, pokazując jak IMMORTALITY wyglądało przez pierwsze dwa lata...

„Grafika jest pierwszą ukończoną rzeczą w grze wideo”

FYI, oto jak wyglądało IMMORTALITY przez pierwsze 2 lata, kiedy koncentrowaliśmy się na zbalansowaniu sztucznej inteligencji i rozgrywki w walce w porównaniu z efektem końcowym”.

GTA 6 jest jedną z najbardziej wyczekiwanych gier ostatnich lat i nie mamy co do tego wątpliwości. Wielu odbiorców uważa więc, że produkcja już 3-4 lata temu powinna charakteryzować się najwyższym poziomem oprawy, co wydaje się całkowicie bezsensowne, ale nie zniechęca niektórych przed krytyką. Część deweloperów jednak zareagowało i próbowało uświadomić obserwatorom zawiłą kwestię prac nad grami. 

Źródło: Twitter

Komentarze (154)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper