Unreal Engine 5.1 zapewnia 60 fps na PS5 i XSX|S. Epic Games dopracowuje technologię

Gry
2739V
Unreal Engine
Wojciech Gruszczyk | 12.08.2022, 15:28

Epic Games zapewniło nową aktualizację do Unreal Engine 5, dzięki której deweloperzy rozwijający gry na znanym silniku mają w łatwiejszy sposób osiągnąć oczekiwane 60 klatek w najnowszych produkcjach przygotowywanych na PlayStation 5 i Xboksy Series X|S.

Pełna wersja Unreal Engine 5 została udostępniona deweloperom kilka miesięcy temu i systematycznie pojawiają się widowiskowe pokazówki, które prezentują możliwości technologii. Nadal jednak czekamy na grywalne produkcje zapewniające piękną oprawę przy rozgrywce w przynajmniej 60 klatkach na sekundę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Epic Games wydało Unreal Engine 5.1, który powinien pomóc w osiągnięciu 60 fps na konsolach – firma zadbała o „ulepszoną optymalizację wydajności w trybie wysokiej skalowalności”, by produkcje na PS5 i XSX|S mogły wyglądać kapitalnie, a jednocześnie działać w 60 klatkach na sekundę.

Jak wiadomo 60 fps jest w zasadzie standardem w wielu grach na PlayStation 5 i Xboksach Series X|S, jednak Unreal Engine 5 oferuje szereg nowoczesnych rozwiązań znacząco wpływających na jakość oprawy, więc Epic Games musiało zająć się dopracowaniem silnika, by deweloperzy mogli z jednej strony oferować płynną rozgrywkę, a z drugiej piękną grafikę.

Unreal Engine 5 zapewnia także szereg innych ulepszeń pokroju wsparcia dla wysokiej jakości odbić lustrzanych w półprzezroczystych powierzchniach, wsparcie dla podzielonego ekranu czy też Hardware Ray Tracing (HWRT) w Vulkanie (tylko oświetlenie powierzchniowe, brak wsparcia dla Hit Lighting).

Źródło: Twistedvoxel

Komentarze (49)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper