Redfall z dziwną decyzją w przypadku kooperacji. Tylko host otrzymuje progres kampanii

Arkane Austin zdradza kolejne szczegóły nowego IP zmierzającego wyłącznie na Xboksy Series X|S i PC, ale można odnieść wrażenie, że twórcy podjęli przynajmniej jedną zaskakującą decyzję. W grze nie możemy notować progresji fabularnej w sesji znajomego.
Na Xbox & Bethesda Games Showcase pokazano długi materiał z Redfall, ale deweloperzy muszą w odpowiedni sposób zaprezentować nowe IP, więc Harvey Smith udzielił redakcji IGN wywiadu, w którym potwierdził kilka nowych szczegółów.
Redfall nie oferuje rozgrywki z botami, więc jeśli akurat nie znajdziemy nikogo do wspólnej gry, to będziemy biegać po świecie samotnie – już wcześniej studio potwierdziło, że skupili się na opracowaniu porządnej rozgrywki dla singlistów, więc to akurat nie jest zaskakujące.




Jeśli zdecydujecie się wejść do sesji znajomego i poznawać z nim fabułę, to niestety nie możecie liczyć na zapisanie progresji w kampanii – każdy gracz musi na własny rachunek ukończyć misje w swojej sesji. Jest to naprawdę dziwne, bo nawet jeśli zdecydujemy się przejść cały Redfall ze znajomym, to tylko host oficjalnie ukończy grę.
Harvey Smith wytłumaczył, że ta decyzja została podjęta z powodu opowieści, która może być trudna do zrozumienia w momencie, gdy gracze będą mijać niektóre misje – tutaj musimy poznać całą przygodę na własnej skórze.
Warto jednak podkreślić, że progres postaci oraz zdobyty sprzęt przejdzie do kolejnej sesji – tylko nie odblokujemy misji i będziemy musieli je ukończyć ponownie.