Sony wycofuje się z kontrowersyjnego pomysłu zwracania zniżek za PS Plus. Firma potwierdza „błąd techniczny”

News
3053V
PS Plus Premium i PS Plus Extra grafika
Iza Łęcka | 26.05, 07:00

Duża krytyka nowego PlayStation Plus najpewniej sprawiła, że japońskie przedsiębiorstwo zdecydowało się zrezygnować z budzącego spore emocje pomysłu zwracania zniżek przez graczy, którzy kupili w korzystniejszej cenie PS Plus lub doładowali swoje konta na kilka lat do przodu. W oficjalnym komunikacie przekazano informację o błędzie.

Na początku tygodnia pojawiły się niepokojące raporty z Azji, według których użytkownicy przy przejściu ze zwykłego PS Plus na PS Plus Premium lub PS Plus Extra muszą zwracać uzyskane wcześniej zniżki. Wczoraj mogliśmy przypuszczać, że tak właśnie prezentuje się strategia producenta – w wiadomości e-mail informowano standardowym systemie i przygotowaniu mechanizmu, który będzie obliczał, ile potrzeba dopłacić do usługi.

Obecnie Sony Interactive Entertainment twierdzi, że tak naprawdę był to... „Błąd techniczny” i zamierza oddawać pieniądze, które zostały pobrane.

„Z powodu błędu technicznego gracze z Azji, którzy wcześniej kupili członkostwo PlayStation Plus ze zniżką, zostali nieprawidłowo obciążeni opłatą za aktualizację. Ten błąd został naprawiony, a dotknięci nim gracze otrzymają zwrot. Dziękujemy za cierpliwość”.

Trudno wywnioskować, czy producent PlayStation zmienił zdanie czy też nigdy nie dążył do pobierania pieniędzy, a przedstawiony przez klientów dokument nie był fałszywy. Nie ulega jednak wątpliwości, że społeczność z Azji testuje usługę, dlatego pozostaje mieć nadzieję, że PS Plus zadebiutuje w Polsce bez podobnych nieścisłości i „błędów technicznych”.

Źródło: VGC

Komentarze (151)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper