PS Plus było „niszczące” dla twórców Oddworld: Soulstorm. Oferta Sony wpłynęła na sytuację studia

Gry
6224V
Oddworld: Soulstorm otrzyma polską lokalizację. Koch Media Poland zadbało o tłumaczenie i pudełka
Iza Łęcka | 13.04.2022, 10:17

Oddworld: Soulstorm było jedną z dużych i bardzo wyczekiwanych produkcji, która od debiutu znalazła się w abonamencie PS Plus. W trakcie ustaleń z japońskim producentem studio źle oszacowało zainteresowanie grą, co bardzo negatywnie wpłynęło na sytuację całego Oddworld Inhabitants.

Usługa PS Plus już od czerwca doczeka się pewnych zmian. Sony rozbudowuje swoją ofertę, tworząc propozycję podzieloną na trzy poziomy, dzięki czemu możemy oczekiwać, że w katalogu znajdzie się więcej premier od partnerów zewnętrznych. Zanim jednak doświadczymy nowej wersji abonamentu, przypomnijmy, że od czasu do czasu firma oferowała już gry od premiery.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jednym z głośniejszych debiutów w abonamencie był Oddworld: Soulstorm – tytuł nie tylko należy do unikalnego uniwersum, ale znalazł się również na  rynku w czasie, gdy nowa konsola PlayStation była dostępna od kilku miesięcy. Oczywiście wszelkie warunki dodania produkcji bazowały na umowie pomiędzy przedstawicielami Sony a Oddworld Inhabitants – w obliczu nowych doniesień okazuje się, że decyzja nie była do końca przemyślana lub studio podpisało bardzo niekorzystną umowę.

Szef studia Oddworld Inhabitants Lorne Lanning był gościem podcastu Xbox Expansion Pass i podczas rozmowy potwierdził, że na końcowym etapie prac nad Oddworld: Soulstorm deweloperzy borykali się z problemami finansowymi i szukali wsparcia. Sony wyciągnęło pomocną dłoń i zaoferowało stałą kwotę, która nie została oficjalnie ujawniona, za dostarczenie nadciągającej pozycji na miesiąc w PS Plus.

Planowany debiut miał się odbyć na początku roku, lecz pandemiczne warunki oraz praca w domu wpłynęły na podjęcie kolejnej decyzji o opóźnieniu premiery do kwietnia – to znacząco zmieniło sytuację, ponieważ na rynku pojawiło się znacznie więcej PS5.

Oddworld Inhabitants pierwotnie zakładało, że gracze kupią lub pobiorą od 50 000 do 100 000 sztuk Oddworld: Soulstorm, tymczasem okazało się, że produkcja była bardzo chętnie pobierana również przez nowych użytkowników PlayStation 5.

Lanning poinformował, że Oddworld: Soulstorm w miesiącu premiery osiągnął wynik na poziomie 4 mln egzemplarzy, co na papierze wydaje się znakomitym rezultatem, lecz rzeczywiście było „niszczące” dla zespołu. Jak możemy przypuszczać – większość odbiorców zdecydowało się pobrać klimatyczną historię w ramach PS Plus. Tym samym nowa przygoda Abe'a cieszyła się 40-krotnie większym zainteresowaniem niż pierwotnie uważano.

W zaistniałej sytuacji nie można oczywiście winić Sony, które bardzo promowało ofertę PS Plus i zachęcało do pobierania gry. Problematyczne były decyzje deweloperów oraz sposób rozliczenia ze studiem. Co ciekawe, w Xbox Game Pass twórcy często otrzymują kwoty zależne od popularności gry, a to rozwiązanie na pewno byłoby korzystniejsze dla Oddworld Inhabitants.

Źródło: Gamerant

Komentarze (146)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper