Call of Duty z nowym wydawcą w Japonii. Sony nie będzie już zajmować się marką
Sony i Activision od lat blisko współpracują, a jednym z elementów relacji są działania japońskiej korporacji na swoim rynku. Firma dbała o produkcje z serii Call of Duty w Kraju Kwitnącej Wiśni, ale nadciągające wydarzenia wiele zmienią.
Sony od czasów PlayStation 3 i premiery Call of Duty: Black Ops III wrzucało na japoński rynek gry Activision. Firma oferowała graczom najważniejsze produkcje, które choć nie podbijają rankingów sprzedaży, to jednak cieszą się stałą i dobrą popularnością.
Dzisiaj Activision Publishing potwierdziło, że część produktów (w tym seria Call of Duty) będzie dystrybuowana przez Activision Publishing i Activision Blizzard Japan. Sony dbało o między innymi najpopularniejszą strzelankę, jednak teraz gry będą oferowane przez wewnętrzne zespoły Activision.
Firma odpowiedzialna za serię Call of Duty nie potwierdziła, dlaczego zdecydowano się na taką zmianę, jednak trudno tutaj mówić o sekrecie – jak wiadomo Microsoft ma w następnych miesiącach kupić Activision Blizzard, więc najwidoczniej Japończycy szykują się na finalizację transakcji.
Ruch Activision może wydawać się symboliczny, ale jak widać firma przygotowuje się na przyszłe ogłoszenia i chce najwidoczniej mieć pewność, że w tej sytuacji nie pojawi się żaden konflikt w interesach.