Wiedźmin 4 ma powstać bez crunchu. Reżyser twierdzi: „nigdy na mojej zmianie”

Gry
1958V
Wiedźmin 4 oficjalnie! Nowa saga rozpoczęta
Iza Łęcka | 23.03.2022, 07:00

CD Projekt RED to jedna z wielu ekip rozwijających gry z segmentu AAA, która doświadczyła problemu crunchu. W akompaniamencie wielomiesięcznych nadgodzin powstały największe hity studia, jednakże nowy tytuł z uniwersum Wiedźmina ma ominąć ten problem.

Praca po godzinach przy niezwykle intensywnym tempie realizacji poszczególnych zadań na trwałe wpisała się w kulturę pracy w branży gier – choć coraz więcej zespołów próbuje sobie poradzić z trudnościami, niestety często crunch wydaje się nieunikniony. Twórcy Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 również przeżywali podobne kłopoty. W maju 2019 roku szefowie CD Projektu obiecali, że przygoda w Night City powstanie zgodnie z poszanowaniem właściwej kultury pracy, natomiast w styczniu 2020 roku mówiło się o wielomiesięcznych nadgodzinach. Włodarze firmy poprosili deweloperów o realizacje swoich obowiązków w dodatkowym czasie, co zostało określone przez Adama Badowskiego „jedną z najtrudniejszych decyzji”.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jak będzie w przypadku nowego Wiedźmina? Nadal nie wiemy, od kiedy dokładnie trwają prace nad grą, kiedy możemy spodziewać się konkretnych materiałów, jednakże pod swoją pierwszą wiadomością na temat udziału w projekcie do tematu nawiązał jego reżyser. Jason Slama zapewnia, że tytuł powstanie bez wielomiesięcznych nadgodzin i w oczekiwanych przez deweloperów warunkach.

„Zapomniałeś wspomnieć o premii za podpisanie umowy, okropnym crunchu i byciu traktowanym jak pies”.

„Nigdy na mojej zmianie!”

Czy jest to możliwe? Pamiętajmy, że niemal wszystkie gry AAA powstają w wymagających warunkach, gdyż studia regularnie mierzą się z nierealnymi terminami wyznaczonymi przez szefów, a wypełnienie konkretnych zadań wiąże się z pracą po godzinach i w weekendy. Problem jest coraz mocniej nagłaśniany w branży - od kilku lat słyszymy dziesiątki historii twórców, którzy pracowali po kilkanaście godzin przez kilka dni w tygodniu, by tylko zrealizować wizję i udostępnić na rynku pozycję, jaka sprosta oczekiwaniom graczy.

CD Projekt RED jednak skupia się na poprawie atmosfery – zgodnie z założeniami najnowszej strategii przedsiębiorstwa wdrażanej od 2021 roku, studio „ciężko pracuje, aby zminimalizować stres, zapobiec wypaleniu zawodowemu i dać pracownikom wszystko, czego potrzebują, aby skupić się na pracy z w pełni pozytywnym nastawieniem”.

Źródło: PSU

Komentarze (87)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper