Grand Theft Auto V przeanalizowane na PS5 i Xbox Series X|S. Rockstar sięgnął po 4K i 60 klatek?

Gry
3286V
GTA V PS5 XSX
Igor Chrzanowski | 20.03.2022, 20:33

Liczące sobie niemalże 9 lat Grand Theft Auto V wskoczyło właśnie na trzecią już generację konsol, stając się najdłużej aktywnie wspieranym GTA w historii, a do zakończenia prac nad grą zostało jeszcze sporo czasu. Czy jednak PS5 i Xbox Series X|S otrzymały porządny port GTA V?

Jak można było się tego spodziewać, najnowszą produkcją Rockstara zajęła się redakcja Digital Foundry, która to wzięła pod lupę Grand Theft Auto zarówno w wersji na PlayStation 5 jak i Xbox Series X. Czy legendarny deweloper dostarczył nam obiecane 4K, 60 klatek i ulepszoną grafikę? 

Dalsza część tekstu pod wideo

Z jednej strony można powiedzieć, że pod wieloma względami Rockstar spełnił swoje obietnice, ale jednak nie obyło się bez skazy, która biorąc pod uwagę moc PS5 i Xbox Series X|S, jest istną plamą na honorze firmy. Po pierwsze 4K mamy dostępne wyłącznie w trybie jakościowym, gdzie mamy pełne 4K bez żadnych oznak dynamicznego skalowania rozdzielczości. Oznacza to, że duet 4K i 60 klatek na sekundę jest tu niemożliwy do osiągnięcia, a z racji tego, że GTA V to gra z korzeniami sięgającymi PS3 i Xboksa 360, jest dość słabe. 

Jeśli chcemy otrzymać płynne 60 klatek, musimy pogodzić się z rozdzielczością 1440p, co i tak nie gwarantuje 100% płynności. Czasem przy wybuchach i mocniejszej bitce z policją frame-rate chrupnie do okoli 45 klatek. Czy powinno się to zdarzyć w grze z 2013 roku? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie już sami.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Grand Theft Auto V.

Źródło: YouTube

Komentarze (55)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper