Halo Infinite z problemami. Twórcy opóźniają premierę nowości, studio opuścił główny projektant multiplayera

Nie tak miały wyglądać pierwsze miesiące po premierze Halo Infinite. W ostatnich dniach sympatycy strzelania głośno wyrażali swoje niezadowolenie z powodu braku konkretnych informacji od deweloperów, jednak gdy w końcu doczekali się ogłoszeń, musieli przyjąć do wiadomości ponowne opóźnienie nowości.
Halo Infinite oficjalnie znalazło się na rynku pod koniec 2021 roku i zgodnie z założeniami autorów miało być systematycznie rozwijane o nowe wydarzenia i aktualizacje, których dodanie odbywałoby się co trzy miesiące. Nad produkcją zbierają się czarne chmury – tryb kooperacji w kampanii został już raz opóźniony, a obecnie twórcy nie mają zbyt dobrych wiadomości.
2. sezon rozgrywek w nowym Halo nosi nazwę „Lone Wolves”, a jego start był zaplanowany na 3 maja. Zgodnie z najnowszym komunikatem wiemy jednak, że zmagania ze znajomymi nie zostaną udostępnione na początku miesiąca. 343 Industries dąży do zapewnienia trybu w trakcie wydarzenia, lecz jak na razie nie precyzuje daty.




„Robimy ogromne postępy w pracach nad sieciową kooperacją w kampanii. I żeby było jasne, prace te trwały równolegle z pracami nad Sezonem 2, podobnie jak nasze prace nad Forge. Ale rzeczywistość jest taka, że potrzeba więcej czasu, aby stworzyć wysokiej jakości, w pełni funkcjonalną kooperację sieciową dla 4 graczy w ogromnym, otwartym świecie Halo Infinite. Zależy nam również na tym, aby zapewnić świetną współpracę dwuosobową na wszystkich konsolach Xbox, od oryginalnego Xboksa One po Xboksy Series X - a nieliniowe, otwarte fragmenty kampanii stanowią duże wyzwanie dla trybu dzielenia ekranu, którego rozwiązanie zajęło nam więcej czasu. Wszystko to oznacza, że nie będziemy w stanie udostępnić sieciowej kooperacji w Kampanii 3 maja, na początku Sezonu 2. Nadal jednak dążymy do tego, aby sieciowa kooperacja w kampanii pojawiła się w Sezonie 2, a datę premiery tej kooperacji oraz kooperacji na podzielonym ekranie podamy tak szybko, jak tylko będzie to możliwe”.
W kolejnym sezonie rywalizacji miał zadebiutować Forge, ale także i w tym wypadku możemy spodziewać się przesunięć. Amerykańskie studio nie podaje konkretnych terminów, choć podkreśla, że wariant umożliwiający opracowywanie zawartość jest testowany przez pierwszych użytkowników.
„Robimy też duże postępy w pracach nad Forge. W rzeczy samej, już teraz udostępniamy Forge małej grupie twórców społeczności i ściśle z nimi współpracujemy, aby zapewnić wam wszystkim wspaniałe wrażenia z tworzenia, udostępniania, przeglądania i grania w zawartość Forge. W najbliższym czasie będziemy nadal prywatnie udostępniać Forge'a w miarę jego rozwoju, planując jednocześnie publiczne udostępnienie jeszcze w tym roku. Nadal naszym celem jest dostarczenie Forge wraz z sezonem 3”.
To jednak nie koniec pewnych trudności Halo Infinite. Andrew Witts, główny projektant trybu multiplayer, ogłosił w weekend, że odszedł z zespołu. Deweloper przez ponad 3 lata pracował dla studia Microsoftu:
„Dzisiaj był mój ostatni dzień w 343 Industries. Kierowanie zespołem projektowym MP przez te lata było dla mnie zaszczytem. Dziękuję wszystkim fanom @Halo za opinie na przestrzeni lat. Stworzyliśmy tę grę dla Was. Zamierzam wziąć trochę wolnego czasu, aby się zrelaksować i nabrać sił, ale jestem podekscytowany, co dalej!”.
Today was my last day at 343 Industries. It’s been an honor leading the MP design team over these years. Thank you to all @Halo fans for your feedback over the years. We made this game for you.
— Andrew Witts (@RevivedAntihero) March 5, 2022
Going to take some time off to relax and recharge but I’m excited what’s next! pic.twitter.com/3uXaKIP28g
Witts wcześniej rozwijał Guild Wars 2, Lawbreakers oraz Rainbow Six Siege.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Halo Infinite.