Halo Infinite z problemami. Twórcy opóźniają premierę nowości, studio opuścił główny projektant multiplayera

Gry
721V
Halo Infinite
Iza Łęcka | 07.03.2022, 12:58

Nie tak miały wyglądać pierwsze miesiące po premierze Halo Infinite. W ostatnich dniach sympatycy strzelania głośno wyrażali swoje niezadowolenie z powodu braku konkretnych informacji od deweloperów, jednak gdy w końcu doczekali się ogłoszeń, musieli przyjąć do wiadomości ponowne opóźnienie nowości.

Halo Infinite oficjalnie znalazło się na rynku pod koniec 2021 roku i zgodnie z założeniami autorów miało być systematycznie rozwijane o nowe wydarzenia i aktualizacje, których dodanie odbywałoby się co trzy miesiące. Nad produkcją zbierają się czarne chmury – tryb kooperacji w kampanii został już raz opóźniony, a obecnie twórcy nie mają zbyt dobrych wiadomości. 

Dalsza część tekstu pod wideo

2. sezon rozgrywek w nowym Halo nosi nazwę „Lone Wolves”, a jego start był zaplanowany na 3 maja. Zgodnie z najnowszym komunikatem wiemy jednak, że zmagania ze znajomymi nie zostaną udostępnione na początku miesiąca. 343 Industries dąży do zapewnienia trybu w trakcie wydarzenia, lecz jak na razie nie precyzuje daty.

„Robimy ogromne postępy w pracach nad sieciową kooperacją w kampanii. I żeby było jasne, prace te trwały równolegle z pracami nad Sezonem 2, podobnie jak nasze prace nad Forge. Ale rzeczywistość jest taka, że potrzeba więcej czasu, aby stworzyć wysokiej jakości, w pełni funkcjonalną kooperację sieciową dla 4 graczy w ogromnym, otwartym świecie Halo Infinite. Zależy nam również na tym, aby zapewnić świetną współpracę dwuosobową na wszystkich konsolach Xbox, od oryginalnego Xboksa One po Xboksy Series X - a nieliniowe, otwarte fragmenty kampanii stanowią duże wyzwanie dla trybu dzielenia ekranu, którego rozwiązanie zajęło nam więcej czasu. Wszystko to oznacza, że nie będziemy w stanie udostępnić sieciowej kooperacji w Kampanii 3 maja, na początku Sezonu 2. Nadal jednak dążymy do tego, aby sieciowa kooperacja w kampanii pojawiła się w Sezonie 2, a datę premiery tej kooperacji oraz kooperacji na podzielonym ekranie podamy tak szybko, jak tylko będzie to możliwe”.

W kolejnym sezonie rywalizacji miał zadebiutować Forge, ale także i w tym wypadku możemy spodziewać się przesunięć. Amerykańskie studio nie podaje konkretnych terminów, choć podkreśla, że wariant umożliwiający opracowywanie zawartość jest testowany przez pierwszych użytkowników.

„Robimy też duże postępy w pracach nad Forge. W rzeczy samej, już teraz udostępniamy Forge małej grupie twórców społeczności i ściśle z nimi współpracujemy, aby zapewnić wam wszystkim wspaniałe wrażenia z tworzenia, udostępniania, przeglądania i grania w zawartość Forge. W najbliższym czasie będziemy nadal prywatnie udostępniać Forge'a w miarę jego rozwoju, planując jednocześnie publiczne udostępnienie jeszcze w tym roku. Nadal naszym celem jest dostarczenie Forge wraz z sezonem 3”.

To jednak nie koniec pewnych trudności Halo Infinite. Andrew Witts, główny projektant trybu multiplayer, ogłosił w weekend, że odszedł z zespołu. Deweloper przez ponad 3 lata pracował dla studia Microsoftu:

„Dzisiaj był mój ostatni dzień w 343 Industries. Kierowanie zespołem projektowym MP przez te lata było dla mnie zaszczytem. Dziękuję wszystkim fanom @Halo za opinie na przestrzeni lat. Stworzyliśmy tę grę dla Was. Zamierzam wziąć trochę wolnego czasu, aby się zrelaksować i nabrać sił, ale jestem podekscytowany, co dalej!”.

Witts wcześniej rozwijał Guild Wars 2, Lawbreakers oraz Rainbow Six Siege.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Halo Infinite.

Źródło: Gamingbolt

Komentarze (38)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper