PS5 może otrzymać ulepszony ray tracing. Sony opracowuje nową technologię

Gry (plotka)
3018V
PS5
Wojciech Gruszczyk | 25.02.2022, 18:46

Na konsolach aktualnej generacji pojawiło się wsparcie ray tracingu, ale nie jest raczej zaskoczeniem, że technologia nie pokazuje wybitnej jakości w każdej grze. Sony najwidoczniej chce poprawić propozycję i Mark Cerny ze swoim zespołem pracują nad nowym projektem.

Jeszcze przed premierą PlayStation 5 i Xboksów Series X|S słyszeliśmy wiele dobrego na temat ray tracingu, ale w rzeczywistości konsole nie oferuje wielkiej mocy w każdym tytule. W wielu grach wciąż pojawiają się trzy tryby: wydajność, rozdzielczość oraz właśnie RT.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sony może jednak chcieć usprawnić śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. Gracze dotarli do dokumentów nowego patentu, który sugeruje, że Japończycy pracują nad ulepszeniem efektu na PS5. Bardzo możliwe, że producent chce usprawnić własne narzędzia, by na zmianach pod względem płynności animacji nie ucierpiały gry.

„Sony Interactive Entertainment złożyło nowy patent, który sugeruje, że właściciel formatu chce zoptymalizować efekty ray tracingu na #PS5”

„Patent został złożony przez architekta PS5 i twórcę Knacka, Marka Cerny'ego, i wspomina o "systemie i metodzie przyspieszonego ray tracingu" oraz "systemie i metodzie przyspieszonego ray tracingu z operacją asynchroniczną i transformacją promieni”.

Mogę aktualnie wyłącznie zgadywać, ale opis brzmi, jakby Sony chciało wykorzystać koncepcję znaną dobrze z dynamicznej rozdzielczości, gdzie w zależności od sceny obraz prezentuje wyższą jakość.

Na potwierdzenie szczegółów musimy oczywiście zaczekać, ale dobrze, że Sony chce zadbać o jeszcze lepszą oprawę gier na PlayStation 5.

Źródło: Onion00048

Komentarze (52)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper