Netflix nawiązuje współpracę z kolejnym zespołem. W planie więcej gier

Gry
738V
Netflix logo
Iza Łęcka | 28.01.2022, 12:50
PC Mobile

Streamingowy gigant coraz mocniej stawia na rozwój Netflix Gry. Żeby zaoferować subskrybentom więcej pozycji, włodarze platformy zawarli kolejne partnerstwo z przedsiębiorstwem działającym w branży gier.

Miliony wydawane na filmy, seriale i produkcje dokumentalne już nie wystarczą – Netflix od zeszłego roku rozszerza swoją ofertę, wkraczając w tematykę gier. Huczne ogłoszenia i bardzo obiecujące plany na rozwój, w tym osiągnięcie statusu najlepszego abonamentu dla graczy, mijają się jednak z rzeczywistością. Obecnie katalog tytułów mobilnych nie należy do zbyt dużych i zawiera dopiero kilkanaście propozycji, a nowością lutego będzie Dungeon Dwarves.

Dalsza część tekstu pod wideo

Początki są najtrudniejsze, lecz streamingowy gigant podejmuje dalsze działania. Netflix nawiązał współpracę z RocketRide Games, agencją konsultingową, która w głównej mierze skupia się na wspieraniu zespołów deweloperskich na poszczególnych etapach tworzenia gier – od dopracowania wstępnej koncepcji, poprzez wyszukiwanie kluczowych możliwości, docieranie do kolejnych partnerów, proces optymalizacji, po wprowadzenie tytułu na rynek.

„Każdy w RocketRide Games jest niezwykle dumny z tego nowego partnerstwa z Netflixem. Posiadanie możliwości dostarczania gier do ich milionów subskrybentów jest zdecydowanie wielką szansą dla RocketRide Games i dla studiów gier wideo na całym świecie" – stwierdził w oficjalnym oświadczeniu dyrektor generalny Louis Rene Auclair.

Firma posiadająca siedzibę w Montrealu w ciągu ostatnich 2 lat podpisała umowy z 45 ekipami, które przyniosły ponad 78 mln dolarów przychodu. Jak możemy się domyślić cel partnerstwa jest jeden – Netflix planuje dostarczyć kolejne gry mobilne do biblioteki serwisu. Dominoes Cafe i Knittens są już dostępne w abonamencie, a w następnych miesiącach oferta jeszcze się zwiększy.

„Rynek mobilny jest niezwykle konkurencyjny. Aby studio mogło stworzyć udaną grę, potrzebuje zasobów porównywalnych z tymi, które są konieczne do tworzenia i wydawania gier AAA. Na każdą historię sukcesu przypada tysiące historii niepowodzeń studiów, które stworzyły świetne gry, ale nie mogły dotrzeć do odbiorców. Dzięki Netflixowi studia tworzące niesamowite gry mobilne mogą dotrzeć do milionów abonentów, którzy już wcześniej wykazali zainteresowanie mobilną rozrywką” – powiedział Louis Rene Auclair.

Źródło: VGC

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper