Xbox Game Pass i gry Xbox Game Studios. Wyniki produkcji potwierdzają, że strategia Microsoftu działa

News
2543V
Xbox Game Studios
Wojciech Gruszczyk | 27.01, 11:42

Microsoft skupił się na zaoferowaniu wszystkich gier w Xbox Game Pass i amerykańska korporacja przekonuje kolejnych wydawców do wrzucania swoich produkcji w dniach premier w ramach abonamentu. Ostatnie przedstawione wyniki potwierdzają, że ta strategia ma sens.

W tym tygodniu Microsoft opublikował raport finansowy, a zarazem potwierdził bardzo mocne wyniki uzyskane przez produkcje first-party amerykańskiej korporacji. Sytuacja potwierdziła, że Phil Spencer podjął dobrą decyzję skupiając się na Xbox Game Pass.

Jeden z graczy przedstawił bardzo ciekawe wyniki, które podsumowują działania. Okazuje się, że gracze chętnie interesują się pozycjami Xbox Game Studios.

  • Sea of Thieves: 25 mln w 3,5 roku (2018-2021)
  • Forza Horizon 4: 24 mln w 2 lata (2018-2020)
  • Halo Infinite: 20 mln w 2 miesiące (2021, + F2P)
  • Forza Horizon 5: 18 mln w 3 miesiące (2021)
  • State of Decay 2: 10 mln w 3 lata (2018-2021)
  • Grounded: 5 mln w 4 miesiące (2020)
  • Ori and the Will of the Wisps: 2,8 mln w 8 miesięcy (2020)
  • Flight Sim (only PC): 2 mln w 4 miesiące (2020)
  • Gears 5: 3 mln w premierowy weekend (2019)
  • Wasteland 3: 3 mln w 1,5 roku (2020-2021, + na PlayStation i PC)
  • Battletoads: 1 mln w 2 miesiące (2020)

W tym wypadku widzimy wyniki pozycji zamówionych lub wydanych przez Microsoft, które potwierdzają popularność gier. Według danych aktualnie największą grupę graczy zgromadził Sea of Thieves, ale możemy założyć, że wkrótce Halo Infinite i Forza Horizon 5 przebiją ten rezultat.

W szczegółach przedstawiono także produkcje, które debiutowały lub trafiły do Game Passa – warto zwrócić uwagę na pozycje third-party. Lista zawiera trzy sieciowe produkcje i każdy z tytułów osiągnął duży sukces.

  • Back 4 Blood: 6 mln w 2 tygodnie (2020, + PlayStation i PC)
  • Outriders: 3.5 mln w 1 miesiąc (2020, + PlayStation i PC)
  • Hellblade: 6.3 mln w 4 lata (2017-2021, + PlayStation i PC)
  • Halo MCC (Gamepass PC + Steam only): 10 mln w 1,5 roku (2020-2021)
  • Rainbow Six Extraction: 3 mln w tydzień (2020, + PlayStation i PC)
Źródło: resetera

Komentarze (222)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych