Xbox z rekordowymi wynikami. Microsoft wygenerował ponad 50 mld dolarów

News
2585V
Xbox Series X|S
Iza Łęcka | 26.01, 08:22

Gigant z Redmond podsumował rezultaty finansowe za ostatni kwartał, co jasno sugeruje, że okres świąteczny okazał się niezwykle korzystny dla Amerykanów. Cała korporacja może poszczycić się bardzo dobrymi rezultatami, a dział Xboksa zalicza następne rekordy.

W ostatnich tygodniach Microsoft zaskoczył branżę, zapowiadając przejęcie Activision Blizzard za blisko 70 mld dolarów, jednakże analizując najświeższe wyniki, można śmiało dojść do wniosku, że przedsiębiorstwo nie może narzekać na brak płynności finansowej. W ostatnim kwartale wygenerowano przychód na poziomie 51,7 mld dolarów (to 20% wzrost rok do roku), a dochód operacyjny korporacji wyniósł 22,2 mld dolarów (+24%).

„Microsoft w drugim kwartale roku obrotowego 2022:

Całkowity przychód firmy wyniósł 51,7 mld dolarów, co oznacza wzrost o 20%.

Dochód operacyjny przekroczył 22 mld dolarów, wzrost o 24%.

Zarówno przychody, jak i zysk za akcję były powyżej szacunków analityków.

Przychody Microsoft Cloud wzrosły o 32% do 22,1 mld dolarów.

Niewiele więcej o Activision Blizzard”.

Bardzo dobrym okresem może pochwalić się dział gier, który doświadczył 8% wzrostu, natomiast „zawartość i usługi Xbox” zanotowały 10% lepszy rezultat w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Według przedstawionych danych w ostatnim kwartale Amerykanie zyskali 5,442 mld dolarów z działu gier, 3,856 mld dolarów dzięki zawartości i usługom (między innymi Xbox Game Pass) oraz 1,587 mld dolarów ze sprzętu (Xboksy).

Jak dotąd nie możemy oczekiwać na zaprezentowanie dokładnych wyników sprzedaży nowych konsol, jednakże zgodnie z najnowszymi szacunkami, gracze kupili ponad 12 mln egzemplarzy Xboksów Series X|S.

Daniel Ahmad informuje, że mając na uwadze cały rok działalności, Xbox ma za sobą najlepszy rok w swojej działalności:

„Dział gier Microsoft (Xbox) odnotował przychody w wysokości 16,28 miliarda dolarów w roku kalendarzowym 2021:

- Najlepszy rok kalendarzowy w historii, pokonując poprzedni szczyt z 2020 roku

- Całkowite przychody z gier wzrosły o 17,7% r/r

- Przychody z treści i usług wzrosły o 8,8% r/r

- Przychody ze sprzętu wzrosły o 63,3% r/r”.

Źródło: VGC

Komentarze (190)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych