Horizon Zero Dawn. W prototypach gry mieliśmy latać. Rozwój hitu Guerrilla Games od 2011 roku

Gry
1302V
Horizon
Bartosz Dawidowski | 24.01.2022, 10:30

Do premiery Horizon Forbidden West zostały już tylko ostatnie tygodnie. Warto w oczekiwaniu na to wydarzenie zerknąć na proces powstawania poprzedniego projektu Guerrilla Games.

Jak każdy duży gamingowy projekt Horizon Zero Dawn powstawał etapami. Na poziomie prototypowym produkcji pojawiły się pomysły, które nie zostały finalnie zrealizowane w grze. Jednym z takim konceptów było latanie na grzbiecie Stormbirda. W trakcie powstawania gry uznano zapewne, że motyw będzie zbyt mocno obciążąć silnik i zrezygnowano z niego.

Dalsza część tekstu pod wideo

Proces powstawania Horizon Zero Dawn, wraz z kolejnymi etapami produkcyjnymi, pokazał na YouTube zespół Nixian, który zmontował w jeden filmik materiały z najwcześniejszego etapu produkcyjnego - zaczynając od 2011 roku i pierwszego prototypu gameplayu. Tytuł zmieniał się jeszcze, w kolejnych latach, kilkukrotnie, by finalnego kształtu nabrać dopiero 28 lutego 2017 roku, w dniu swojej premiery.

Horizon Zero Dawn zgarnęł wiele pochwał w recenzjach w 2017 roku (średnia na Metacrtitic 8,9/10) na PS4. Produkcja otrzymała też masę wysokich ocen w edycji pecetowej, w 2020 roku. Niedługo przekonamy się czy sequel, czyli Horizon Forbidden West, spełni oczekiwania fanów. Do premiery Forbidden West dojdzie już 18 lutego 2022 r.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Horizon Zero Dawn.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=lseXMBiktLg

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper