Murdered z rozdzielczością 1080p na XONE i PS4; wydawca nie chce tworzyć na Wii U
Screeny z Murdered: Śledztwo zza grobu, które opublikowano wczoraj, wyglądały świetnie. Można się jednak zastanawiać dlaczego tytułem nie będą mogli się cieszyć również właściciele Wii U, skoro gra zmierza na PS3 i X360? Mniejsza moc sprzętu Nintendo, w porównaniu z PS4 i XONE, nie powinna mieć w takim przypadku znaczenia.
Matt Brunner, główny designer z Airtight Games powiedział, że celem firmy jest stworzyć jak najbardziej podobną grafikę na konsolach tej samej generacji. Nie powinniśmy zatem zobaczyć żadnych różnic między edycjami na X360, PS3 oraz między PS4, a XONE. Przy okazji potwierdzono, że wersje gry na nowe platformy Sony i Microsoftu będą działać w natywnej rozdzielczości 1080p.
Co z wersją Murdered na Wii U? Brunner stwierdził, że najlepsze gry przeznaczone na konsolę stacjonarną Nintendo są tworzone od podstaw z myślą o tym sprzęcie.
"Szczerze mówiąc, te dobre gry na Wii U, z jakimi miałem do czynienia, zawsze są tworzone wyłącznie z myślą o tym sprzęcie. A do nas nie pasuje taka wizja" - powiedział Brunner.
Na decyzji Square Enix o nietworzeniu konwersji na Wii U zaważyła również przeciętna sprzedaż Wii U na świecie. Szacuje się, że do końca 2013 roku sprzedało się 5,86 mln egzemplarzy tej konsoli. Dla porównania wiadomo już, że globalna sprzedaż PlayStation 4 przekroczyła 5 mln sztuk.
Przy okazji wywiadu potwierdzono, że tytuł trafi na rynek w czerwcu bieżącego roku.