GOG z problemami. CD Projekt zapowiada „skupienie się na podstawowej działalności biznesowej”

Gry
1396V
GOG z problemami. CD Projekt zapowiada „skupienie się na podstawowej działalności biznesowej”
Iza Łęcka | 30.11.2021, 13:31

Podczas ostatniej prezentacji wyników finansowych CD Projektu nie zapomniano także o przedstawieniu sytuacji platformy GOG. W minionym kwartale sklep osiągnął słabe wyniki finansowe, więc włodarze firmy zapowiedzieli zmiany.

Wczoraj CD Projekt podzielił się rezultatami za miniony kwartał finansowy – oprócz przedstawienia wyników dotyczących działalności całej korporacji nie zabrakło również informacji, na które czeka wielu graczy. Polskie studio przygotowuje się do premier next-genowych wersji Cyberpunka 2077 oraz Wiedźmina 3: Dziki Gon – wiemy, że gry są w fazie testów i otrzymają elementy sieciowe.

Dalsza część tekstu pod wideo

Spotkanie z akcjonariuszami nie mogło się również obyć bez analizy kolejnych działów przedsiębiorstwa, a jednym z nich jest platforma GOG. W ostatnich miesiącach sklep zanotował niewielki wzrost przychodów, ale i stratę netto wynoszącą 1,14 mln dolarów. W porównaniu z zeszłym rokiem w trakcie 3 kwartałów roku finansowego dział stracił ok. 2,21 mln dolarów – te rezultaty nie mogły zostać niezauważone przez szefów CD Projektu.

W trakcie konferencji Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy CD Projektu, ogłosił, że dział doświadczy pewnych zmian. Choć przedstawiciel firmy stronił od omówienia konkretnych rozwiązań, wspomniał, że „GOG powinien bardziej skupić się na swojej podstawowej działalności biznesowej”.

„W ostatnim czasie podjęliśmy działania mające na celu poprawę sytuacji finansowej. Przede wszystkim zdecydowaliśmy, że GOG powinien bardziej skupić się na swojej podstawowej działalności, czyli oferowaniu wyselekcjonowanych gier z unikalną filozofią DRM-free. Zgodnie z tym podejściem, nastąpią zmiany w strukturze zespołu”.

Z końcem 2021 roku Gwint nie będzie już stanowił obiektu zainteresowań pracowników GOG-a, lecz warto dodać, że swego czasu CD Projekt mianował Gwinta „najważniejszym projektem 2017 roku w segmencie GOG.com”. Co więcej, niektórzy deweloperzy pracujący nad rozwiązaniami online platformy, zostaną przeniesieni do innych projektów.

Źródło: https://www.theverge.com/2021/11/29/22808199/cd-projekt-gog-losses-restructuring-earnings-2021

Komentarze (40)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper