CD Projekt RED wyciąga wnioski z Cyberpunk 2077 i stawia na zmiany. W planach kolejne zatrudnienia

Gry
3155V
CD Projekt RED wyciąga wnioski z Cyberpunk 2077 i stawia na zmiany. W planach kolejne zatrudnienia
Iza Łęcka | 01.10.2021, 12:48

Ostatnie miesiące dla polskiego studia nie należały do najłatwiejszych. Po wielu trudnościach z premierą Cyberpunk 2077 przyszedł jednak czas na pójście o krok dalej. Adam Kiciński mówi o rozbudowanych planach na poprawę sytuacji firmy.

CD Projekt RED nieustannie skupia się na pracach nad przygodą w Night City. Gracze, którzy czekają na wersje Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3 na najnowsze konsole, muszą uzbroić się jednak w cierpliwość. W oficjalnych ogłoszeniach twórcy studzą oczekiwania i podkreślają, że na konkretne daty premier przyjdzie jeszcze czas.

Dalsza część tekstu pod wideo

W najnowszym wywiadzie dla redakcji Bloomberg szef CD Projekt RED, Adam Kiciński, podkreśla, że firma wyciągnęła wnioski po fiasku z debiutem Cyberpunk 2077 i wprowadzi część zmian w sposobie funkcjonowania zespołu. Docelowo planowane jest zwiększenie zatrudnienia o 20% w skali roku, tym samym przywracając tempo przyjmowania nowych pracowników do okresu sprzed pandemii. Jednocześnie zespół przechodzi na „zwinny model tworzenia gier”, a efekty nowej strategii mogą być widoczne już na przełomie obecnego i przyszłego roku. 

Studio wytrwale pracuje nad poprawą odbioru swojej najnowszej gry. Kiciński zdradził, że nie spodziewa się "efektu wow", ale raczej "stopniowego odbudowywania sprzedaży". Nie ulega jednak wątpliwości, że pojawienie się dopracowanej edycji Cyberpunk 2077 na PlayStation 5 i Xboksy Series X|S może okazać się najlepszym posunięciem.

"Głęboko wierzę, że postrzeganie gry może znacząco poprawić się w przyszłości".

Warto jednocześnie dodać, że dzisiaj CD Projekt RED wystartował z inicjatywą „Dziewczyny w grze”, czyli programu przeznaczonego dla kobiet, które chciałyby rozpocząć karierę w branży gier.

„Dziewczyny w grze! to program stypendialno-mentoringowy, im. Karoliny Grochowskiej dla uczennic szkół średnich — III, IV i V klasy — będący wstępem do kariery w branży gier wideo. W jego ramach uczestniczki otrzymają wsparcie finansowe w postaci 12-miesięcznego stypendium w wysokości 1000 zł przeznaczonego na pokrycie kosztów edukacji i rozwoju, wiedzę merytoryczną oraz opiekę mentorską. Program oferuje możliwość poznania wielu praktycznych aspektów pracy w branży gier, a także szansę na zdobycie cennego doświadczenia”.

Szczegóły projektu możecie poznać pod tym linkiem.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-28/cd-projekt-boss-says-lesson-learned-from-cyberpunk-debacle?

Komentarze (65)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper