Twórcy God of War Ragnarok reagują na krytykę. Scenarzysta tłumaczy kolor skóry postaci i odpowiada na zarzuty

Gry
6215V
Twórcy God of War Ragnarok reagują na krytykę. Scenarzysta tłumaczy kolor skóry postaci i odpowiada na zarzuty
Wojciech Gruszczyk | 18.09.2021, 05:47

Zespół odpowiedzialny za God of War Ragnarok nie zamierza siedzieć cicho. Matt Sophos opublikował kilka informacji, w których odniósł się do krytycznych komentarzy graczy. Twórca podkreślił, że Santa Monica Studio tworzy swoją „interpretację mitologii”.

Od prezentacji God of War: Ragnarok pojawiło się sporo negatywnych komentarzy dotyczących jakości gry, wyglądu Thora czy też koloru skóry Angerbody. Krytyka była na tyle mocna, że Matt Sophos postanowił zareagować i główny scenarzysta serii odpowiedzialny za najnowszą przygodę opublikował na Twitterze długi wątek.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórca na początku wytłumaczył, że Angerboda w wizji deweloperów jest czarnoskórą kobietą, która zebrała sporo pochwał od wielu graczy:

„Angrboda w naszej grze jest młodą, czarnoskórą kobietą. Zdecydowana, zdecydowana większość graczy jest zachwycona i uważa, że wygląda niesamowicie - i chłopcze, wygląda. Ale malutki, skrawek internetu poczuł się urażony tym pojęciem. Odniosę się do kilku głównych tematów oburzenia”.

Deweloperom zarzucono, że „ulegli presji z zewnątrz”, co zdaniem scenarzysty nigdy się nie wydarzyło, a studio zawsze mogło liczyć na kreatywną wolność. Gra nie została także upolityczniona, ale jego zdaniem – pisanie jest zawsze związane z polityką. Nie można tego oddzielić:

„Ulegliście presji z zewnątrz"

„Na 2 palcach mogę policzyć liczbę notek, które dostaliśmy na temat zmian fabularnych do God of War 2018 + GoW Ragnarok łącznie. To nie była jedna z nich. Jestem wdzięczny za zaufanie, którym nas obdarzono, abyśmy opowiedzieli najlepszą możliwą historię bez ingerencji. Więc tak, to nonsens.

„Uczyniłeś z tego politykę"

„Jako pisarz, twoim zadaniem jest opowiadanie historii, które są przekonujące i możliwe do powiązania. Wnosisz do nich kawałki siebie, a twoje opinie prześwitują. Pisanie jest więc zawsze polityczne - zwykle nazywa się tak tylko wtedy, gdy nie zgadzamy się z tą polityką”

Twórcom zarzucono także, że nie stworzyli gry wiernej mitologii, ale Santa Monica Studio od zawsze kreuje pozycje oferujące własną interpretację mitów:

„Nie jest wierny mitologii nordyckiej/nie szanuje kultury"

„Hoo boy. Wielka sprawa. Pozwólcie, że zacznę od tego:

God of War to nasza interpretacja mitologii, a nie historii - norweskiej czy greckiej. Opowiadamy osobistą historię z tłem bogów, gigantów, itp. przez nasz punkt widzenia.

Następnie deweloper wymienił szereg znanych postaci z serii God of War, które zostały zmienione względem mitologii – z powodu na spoilery, nie będę wrzucał tutaj dokładnego tłumaczenia każdego bohatera. Twórcy jednak od zawsze bardzo swobodnie tworzą bohaterów, ale dopiero teraz pojawił się problem... Gdy przedstawiono czarnoskórą postać.

„Chodzi mi o to, że...

Konsekwentnie braliśmy mitologiczne postacie i nadawaliśmy im nasz własny styl. Więc jeśli kolor skóry Angrbody jest punktem odniesienia dla naszego szacunku, to chyba warto się zastanowić. Dzięki za wysłuchanie”.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do God of War: Ragnarok.

Źródło: Twitter: mattsophos

Komentarze (252)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper