Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 10.08.2021 13:57
Dying Light 2
1784V

Dying Light 2 w 60 fps na nowych konsolach. Gra może zapewnić nową jakość na Xboksach Series X|S dzięki VRR

Dying Light 2 zmierza na konsole dwóch generacji, ale Techland nie tylko chce zadbać o dobre działanie gry na starszych platformach. Twórcy przygotują dwa tryby dla PlayStation 5 i Xboksów Series X|S, a nawet pozwolą wykorzystać VRR, co może bardzo pozytywnie wpłynąć na działanie gry na niektórych urządzeniach.

Techland już zapowiedział, że zamierza zadbać o działanie Dying Light 2 na konsolach poprzedniej generacji, ale z działania i jakości gry będą również zadowoleni posiadacze mocniejszych platform. Twórcy z Wrocławia skupiają się na dopracowaniu pozycji na wszystkich urządzeniach i temat w ostatnim wywiadzie przybliżył Piotr Pawlaczyk.

Główny projektant poziomów z Dying Light 2 Stay Human w rozmowie z redakcją MP1st potwierdził, że gracze mogą liczyć na tryb jakości i płynności – w tym pierwszym otrzymamy rozgrywkę z między innymi ray tracingiem:

„Opracowujemy kilka opcji dla nowej generacji. Dla graczy preferujących doznania wizualne przygotowaliśmy Tryb Jakość, który dzięki zastosowaniu ray-tracingu znacznie poprawił jakość scen, z naciskiem na oświetlenie otoczenia. W tym wariancie gracze zaobserwują większą dokładność np. efektów wolumetrycznych i wielu innych elementów post-processingu oprawy. Sam ray-tracing jest wtedy podstawą do generowania np. fizycznie poprawnych cieni”.

W takiej sytuacji prawdopodobnie możemy liczyć wyłącznie na 30 klatek na sekundę, jednak Dying Light 2 otrzyma także drugi wariant, w którym podstawą będzie 60 fps – choć VRR może w tej sytuacji zapewnić znacznie płynniejszą rozgrywkę:

„Dla tych, którzy tak jak Ty cenią sobie płynną rozgrywkę, przygotowaliśmy Tryb Wydajności, który skupia się na wysokiej liczbie klatek na sekundę (60FPS + opcjonalnie z VRR), dzięki czemu doświadczenie szybkich elementów rozgrywki, takich jak bieg czy walka, jest jeszcze bardziej płynne”.

VRR na Xboksie Series X|S już pokazał pazur oferując 120 klatek na sekundę w Microsoft Flight Simulator – możemy podejrzewać, że technologia zapewni odpowiednie wrażenia także w Dying Light 2. Warto przypomnieć, że Techland może w przyszłości zadbać o aktualizację Dying Light dla PlayStation 5 i Xboksów Series X|S.

Źródło: https://wccftech.com/dying-light-2-to-support-120hz-refresh-rate-on-xbox-series-through-vrr/

Tagi: Dying Light 2 Dying Light 2 Stay Human Techland VRR