Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 07.07.2021 20:42
DOOM Eternal
2415V

DOOM Eternal potwierdza brak VRS w PS5. Xbox Series X|S wykorzystuje technologię RDNA2

Najnowsza produkcja id Software została przetestowana przez Digital Foundry, którego specjaliści chwalą pracę wykonaną przez studio Bethesdy. Jak się jednak okazuje – Brytyjczycy potwierdzili również brak VRS w PlayStation 5.

Doom Eternal otrzymał bezpłatną aktualizację do PlayStation 5 i Xboksów Series X|S, która jest chwalona przez Digital Foundry. Specjaliści potwierdzają, że deweloperzy zadbali o świetną jakość ray tracingu – jedynie dość niespodziewanie nowa wersja produkcji nie korzysta z filtrowania anizotropowego, co pogarsza jakość obrazu.

Tytuł id Software w trybie 120 fps działa na Xboksie Series X w dynamicznej rozdzielczości 1800p, a na PlayStation 5 osiąga 1584p. Taką płynność animacji oferuje także Xbox Series S – w tym wypadku maksymalnie pozycja propozycje 1080p, ale najniższa zmierzona rozdzielczość wyniosła nieco ponad 720p. Wybierając wariant „zrównoważony” gracze mogą liczyć na 4K (PS5/XSX) i 1440p (XSS) przy 60 klatkach na sekundę.

Digital Foundry podkreśla również, że DOOM Eternal osiąga docelowe 60 i 120 klatek na sekundę – w zależności od wybranego trybu.

Dziennikarze z Wielkiej Brytanii potwierdzili również istotny szczegół – DOOM Eternal wykorzystuje na Xboksach Series X|S funkcję VRS z RDNA2, której nie otrzymał PlayStation 5:

„Warto również zauważyć, że konsole Xbox Series wykorzystują sprzętową funkcję VRS od RDNA2, której nie ma w PlayStation 5. VRS to skrót od variable rate shading, dostosowujący precyzję cieniowania pikseli w oparciu o takie czynniki jak kontrast i ruch. Przed premierą pojawiło się wiele dyskusji na temat tego, czy PS5 posiada tę funkcję, czy też nie, a prawda jest taka, że nie posiada ona w ogóle sprzętowego wsparcia VRS”.

Digital Foundry zaznacza, że deweloperzy mogą skorzystać ze sprzętowego antyaliasingu MSAA, ale to VRS zostało określone jako „pierwszorzędne rozwiązanie”.

Redakcja wspomina o istotnym problemie – na PlayStation 5 nie możemy pobrać stanu rozgrywki z PlayStation 4. Opcja działa normalnie na Xboksach.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2021-doom-eternal-next-gen-patch-tested

Tagi: Bethesda Doom Eternal ID Software